Przyspiesza do 100 w 4,5 s. Pali tylko 2,5 l/100 km!

Po premierze modelu i3 BMW opracowuje już kolejne auta z nowej, proekologicznej, rodziny oznaczonej literką "i". Następnym pojazdem z tej serii ma być duża hybryda - BMW i8.

Bawarska marka podała właśnie pierwsze oficjalne informacje na temat swojego nowego auta. Czego można się po nim spodziewać?

Reklama

BMW i8 mierzy 4 689 mm długości, 1 942 mm szerokości i zaledwie 1 293 mm wysokości. Samochód zaprojektowany jako sportowe 2+2 zapewniać ma komfortowe warunki podróżowania - rozstaw osi to równe 2,8 m.

Priorytetem było uzyskanie jak najwyższej "efektywności paliwowej", konstruktorzy dołożyli więc wszelkich starań, by obniżyć masę i uzyskać jak najlepszy współczynnik oporu aerodynamicznego. Ten ostatni wynosi zaledwie Cd - 0,26 a gotowy do drogi pojazd legitymuje się masą 1 490 kg. Taki wynik udało się uzyskać dzięki zastosowaniu włókien węglowych wzmacnianych polimerami (CFRP). Gdyby zamiast z nich nadwozie wykonać ze stali, ważyłoby ono niemal dwa razy tyle. Do budowy auta wykorzystano też aluminium, z którego wykonano ramę pomocniczą dla elementów układu napędowego.

Jak przystało na pojazd o sportowym zacięciu auto może się pochwalić idealnym rozłożeniem masy. Na każdą z osi przypada dokładnie po 50 proc.

Samochód wyposażony jest w dwie jednostki napędowe. Przy tylnej osi zamontowano benzynowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 l. Dwunastozaworowa, wyposażona w bezpośredni wtrysk, zaprojektowana w technologii TwinTurbo, jednostka charakteryzuje się kulturą pracy typową dla benzynowych R6. Silnik rozwija aż 231 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Moc przenoszona jest na tylną oś za pośrednictwem sześciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów.

Z przodu zastosowano "pomocniczy" silnik elektryczny o mocy 131 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem dwustopniowej, automatycznej, skrzyni biegów. Jednostka pełnić też może rolę generatora prądu, dzięki czemu pomaga w odzyskiwaniu energii w czasie hamowania. Motor czerpie energię z baterii akumulatorów litowo-jonowych umieszczonych centralnie, pod podłogą auta.

Sumaryczna moc układu napędowego BMW i8 wynosi 362 KM i 570 Nm. Dzięki temu samochód może się pochwalić rewelacyjnymi osiągami. Przyspieszenie do 100 km/h trwa mniej niż 4,5 s. - prędkość maksymalna to 250 km/h.

Wrażenie robią też dane dotyczące zużycia paliwa. Przy wykorzystaniu samego tylko silnika elektrycznego i8 może poruszać się z maksymalną prędkością 120 km/h. Zasięg wynosi wówczas około 35 km, a baterie mogą być ładowane bezpośrednio z domowego gniazdka. Gdy do akcji wkroczy silnik benzynowy zasięg wydłuża się do przeszło pól tysiąca km. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg danych producenta - wynosi... 2,5 l/100 km!

Dowiedz się więcej na temat: 100

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje