Potwornie szybko i potwornie ślisko

Bardzo dobrym wynikiem zakończył się dla załogi Janusz Kulig / Jarosław Baran tegoroczny, 50-ty Rajd Szwecji. Zespół Marlboro Ford Mobil 1 Team Poland, jeżdżący Fordem Focus WRC ukończył drugą tegoroczną eliminację Samochodowych Rajdowych Mistrzostw Świata na 19 miejscu z łącznym czasem 3 h 45'46''. Ostatecznie, w klasyfikacji zespołów niefabrycznych Marlboro Ford Mobil 1 Team Poland plasuje się na trzecim miejscu.

W klasyfikacji końcowej na pierwszym miejscu w Rajdzie Szwecji znalaza się fińska załoga Harri Rovanpera / Risto Pietilainen (Peugot 206 WRC), o 27 sekund wyprzedzając szwedzką załogę Thomas Radstrom / Thina Thorner (Mitsubishi Carisma GT). Trzecie miejsce wywalczyła hiszpańska załoga Carlos Sainz / Luis Moya, ze stratą 37 sekund do zwycięzcy.

Reklama

Oceniając rezultat uzyskany przez Janusza Kuliga i Jarosława Barana, należy wziąć pod uwagę bardzo liczną obecność zespołów fabrycznych. Otóż FIA dopuszcza możliwość wystawiania przez zespoły fabryczne więcej niż dwóch samochodów. W praktyce, w tegorocznym Rajdzie Szwecji jedynie Hyundai i Skoda zgłosiły po dwa auta. Tak więc na liście startowej tegorocznego Rajdu Szwecji znalazło się 16 kierowców mających zaplecze w postaci "fabryk". Z racji trudno porównywalnych nakładów finansowych i możliwości technicznych, zespołom takim, choćby jak Marlboro Ford Mobil 1 Team Poland bardzo trudno rywalizować o najwyższe laury.

Z kilku powodów rajd ten był niezwykle trudny dla naszych zawodników. Pierwszy raz w swojej karierze sportowej wzięli udział w zimowym rajdzie rangi mistrzostw świata, którego trasa wiodła zaśnieżonymi i oblodzonymi drogami. Dodatkowo, od Rajdu Szwecji Kulig z Baranem wprowadzili nowy, zmodyfikowany system notatek nawigacyjnych, zarekomendowany przez fińskiego rajdowca Sebastiana Lindholma, który na zaproszenie zespołu był obecny w Szwecji.

Po pierwszych odcinkach specjalnych Janusz Kulig zgłaszał drobne problemy związane z uzyskaniem prawidłowego ciśnienia w ogumieniu, co zostało błyskawicznie rozwiązane przez angielskich mechaników z firmy MLP, obsługujących biało - czerwonego Forda Focusa WRC. W ostatnim dniu rajdu, po 14 odcinku specjalnym, w strefie serwisowej w Hagfors został wymieniona skrzynia biegów, co spowodowało 5 minutowe opóźnienie i wiążącą się z tym regulaminową karę 50 sekund. Te drobne niedogodności nie wpłynęły jednak na styl jazdy Janusza Kuliga. Widać było, że z kilometra na kilometr jedzie lepiej i pewniej. Pytany o swoje wrażenia z jazdy za każdym razem mówił - "Potwornie szybko i potwornie ślisko".

Praktycznie zaraz po przyjeździe ze Szwecji załoga udaje się na Dolny Śląsk, aby przygotowywać się do Dolnośląskiego Rajdu Zimowego, który jest pierwszą eliminacją Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Nieoficjalna klasyfikacja generalna Rajdu Szwecji:

1. ROVANPERA-PIETI Peugeot 206 A8 3h27'01"100

2. 19 RADSTRÖM-THORNE Mitsubishi A8 3h27'29"000 + 00'27"90

3. SAINZ-MOYA Ford Focus A8 3h27'38"100 + 00'37"00

4. GARDEMEISTER-LU Peugeot 206 A8 3h29'06"400 + 02'05"30

5.DELECOUR-GRATAL Ford Focus A8 3h29'26"300 + 02'25"20

6. SOLBERG-MILLS Subaru Impr A8 3h29'49"600 + 02'48"50

7.CARLSSON-MELAND Toyota Coro A8 3h30'19"300 + 03'18"20

8.ERIKSSON-PARMAN Hyundai Acc A8 3h30'36"900 + 03'35"80

9.C.McRAE-GRIST Ford Focus A8 3h31'36"500 + 04'35"40

10. THIRY-PREVOT Skoda Octav A8 3h32'24"700 + 05'23"60

11.TUOHINO-VIHAVAI Toyota Coro A8 3h32'48"000 + 05'46"90

12.MARTIN-PARK Subaru Impr A8 3h33'11"700 + 06'10"60

13.LOIX-SMEETS Mitsubishi A8 3h34'55"400 + 07'54"30

14. WALFRIDSSON-BAC Mitsubishi N4 3h37'38"300 + 10'37"20

15.LUNDGAARD-ANKER Toyota Coro A8 3h37'45"100 + 10'44"00

16.BURNS-REID Subaru Impr A8 3h37'59"900 + 10'58"80

17.BACKLUND-ANDERS Mitsubishi N4 3h39'27"700 + 12'26"60

18.BLOMQVIST-GONI Mitsubishi N4 3h43'58"000 + 16'56"90

19. KULIG-BARAN Ford Focus A8 3h45'46"000 + 18'44"90

20.JONSSON-JOHANSS Mitsubishi N4 3h46'07"900 + 19'06"80

Dowiedz się więcej na temat: Mobil | Ford Focus | Milan Baranyk | rajd | załoga | janusz kulig | rajd szwecji | wrc | team | marlboro | kulig | ślisko | mitsubishi | ford

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje