Porsche Cayenne po liftingu

Porsche opublikowało właśnie pierwsze zdjęcia i informacje techniczne dotyczące odświeżonego modelu Cayenne, który zadebiutuje oficjalnie na październikowym salonie motoryzacyjnym w Paryżu.

Na jakie zmiany zdecydowali się styliści i inżynierowie ze Stuttgartu? Jak to zwykle w przypadku liftingów bywa, najwięcej nowości dostrzec można w obrębie pasa przedniego. Fani modelu zauważą m.in. nowy zderzak z większymi wlotami powietrza. Te nie są jedynie wymysłem stylistów - zastosowanie większych otworów wentylacyjnych było konieczne ze względu na duże zmiany, jakie zaszły pod maską odświeżonego modelu.

Wersje z silnikami wysokoprężnymi, S oraz S E-Hybrid wyposażone będą standardowo w biksenonowe reflektory i czteropunktowe, wykonane w technologii LED, światła do jazdy dziennej. W odmianie Turbo standardem jest ledowe oświetlenie Porsche Dynamic Light System. Z tyłu wprawne oko dostrzeże nową klapę bagażnika, przeprojektowany zderzak i nowe światła o ostrzejszych kształtach.

Reklama

Najwięcej nowości znajdziemy jednak pod maską. Cayenne S otrzymało nowy, opracowany od podstaw, benzynowy silnik V6 o pojemności 3,6 l. Jednostka rozwija moc 420 KM (przy 6 tys.obr./min) i generuje maksymalny moment obrotowy 550 Nm (w zakresie 1350-4500 obr./min).  Podwójnie doładowany motor zastąpić ma w ofercie wolnossące V8 o pojemności 4,8 l. Auto z nowym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 5,5 s (5,4 z pakietem Chrono) i rozpędza się do prędkości maksymalnej 259 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h jest więc o 0,4 s lepsze niż w przypadku V8 4,8 l.

Cayenne S E-Hybrid napędzane jest benzynowym, doładowanym kompresorem, V6 o pojemności 3,0 l. Jednostka rozwijająca 333 KM wspomagana jest przez elektryczny silnik trakcyjny generujący 95 KM. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorach o pojemności 10,9 kWh i - wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego - wystarcza na pokonanie dystansu do 36 km. Sumarycznie kierowca ma do dyspozycji aż 416 KM i 590 Nm.  Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s i osiąga prędkość maksymalną 243 km/h.

Przedstawiciele Porsche deklarują również szereg zmian w konstrukcji zawieszenia, które - bez pogorszenia właściwości jezdnych - skutkować mają poprawą komfortu resorowania. Oprócz tego poprawiono też działanie systemu Start&Stop.

Odświeżone Cayenne trafi do salonów na jesieni.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy