Pół setki na starcie

Po wielu miesiącach oczekiwania rajdowi kibice wreszcie mogą powiedzieć: Yes, Yes, Yes.

Nie dość, że od połowy marca pasjonować się mogą wyczynami Roberta Kubicy na odcinkach specjalnych, to już w przyszłym tygodniu rozpoczną się Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. W tym roku z nowym sponsorem tytularnym, rundą u północnych sąsiadów i w miarę ciekawą stawką kierowców. Na starcie pierwszej rundy, Rajdu Świdnickiego Krause, awizuje się prawie pół setki załóg.

Reklama

Po trzech sezonach owocnej współpracy, Polski Związek Motorowy pozyskał nowego partnera. Miejsce spółki Orlen Oil (oleje Platinum) zajął nasz drugi potentat naftowy, a tegoroczny cykl zyskał oficjalną nazwę Lotos Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski.

Cieszy takie zaangażowanie krajowych producentów paliw, zwłaszcza że płocki koncern pozostał w sportach motorowych, wspierając na off-roadowych szlakach Orlen Team, w tym nowych w jego składzie Adama Małysza i Tadeusza Błażusiaka (KTM).

Jubileuszowa edycja Rajdu Polski zapowiada się niezwkle ciekawie, a to przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze we wrześniu w Mikołajkach spodziewany jest Robert Kubica (Citroen DS3 RRC), a po drugie patronat Eurosportu gwarantuje znakomitą obsadę i przekaz telewizyjny. Rajdowi kibice drugi tydzień września obowiązkowo muszą spędzić na Mazurach.

Podstawowe pytanie na starcie nowego sezonu brzmi: czy dominacja Kajetana Kajetanowicza zostanie w końcu przerwana. Trzykrotny mistrz Polski podczas niedawnej prezentacji przedstawił nowe oklejenie swojej znanej już dobrze rajdówki (Subaru Impreza R4) i zadeklarował - a jakże - walkę o czwarty tytuł w klasyfikacji generalnej.

Wśród głównych konkurentów reprezntanta zespołu Lotos RT wymieniani są między innymi ubiegłoroczni wicemistrzowie Polski, bracia Michał i Grzegorz Bębenkowie. W tym sezonie bocheńska załoga jeździć będzie w barwach nowopowołanego zespołu Platinum Subaru RT, a ich partnerami będą mistrzowie eNki sezonu 2012 - Wojciech Chuchała i Kami Heller. Oba duety zobaczymy w Subaru Imprezach w specyfikacji R4.

Kolejni rywale Kajetanowicz to kierowcy aut klasy S2000. Pewną niewiadomą jest forma powracającego na krajowe odcinki Macieja Oleksowicza. Kierowca Forda Fiesty S2000 poprzednie sezonu spędził na trasach mistrzostw Europy i Świata, więc nie bez przyczyny stawiany jest w roli jednego z faoworytów.

Podobnie zresztą jak Tomasz Kuchar, który na ten sezon zamienił Imprezę R4 na Peugeota 207 S2000. Wrocławianin w 2009 roku przegrał mistrzowski tytuł jednym punktem z Bryanem Bouffierem, i bez wątpienia marzy o najwyższym stopniu podium klasyfikacji generalnej. Czy uda się w tym sezonie?

Stawkę S2000 uzupełnią podczas pierwszej rundy Maciej Rzeźnik (Peugeot 207 S2000) oraz Jarosław Kołtun (Ford Fiesta S2000).

Po dwóch sezonach przerwy do regularnych startów - miejmy nadzieję - wraca Tomasz Czopik. Mistrz Polski z sezonu 2003 zapowiada Mitsubishi Lancera Evo X i będzie jednym z faworytów klasyfikacji aut seryjnych. Za rywali będzie mieć między innymi Grzegorza Grzyba (Lancer Evo IX), Łukasza Habaja (Lancer Evo IX), a także Mariusza Nowocienia (Lancer Evo X).

mw

Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2013

Rajd Świdnicki Krause (12-14 kwiecień)

Rajd Wisły (23-25 maj)

Rajd Karkonoski (5-7 lipiec)

Rajd Rzeszowski (8-10 sierpień)

Rally Kauno Ruduo (LT, 23-25 sierpień)

Rajd Polski (13-15 wrzesień)

Rajd Dolnośląski (17-19 październik)

Dowiedz się więcej na temat: oczekiwania | starty

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje