Plany Diamentów

Reprezentujący Trzy Diamenty zespół Mitsubishi Motors Motor Sports (MMSP) poinformował o swoich planach startowych w rajdach terenowych w bieżącym sezonie.

Po odwołaniu Rajdu Baja Italy rywalizacja zostanie zainaugurowana w Rajdzie Tunezji w dniach 3 – 12 kwietnia. W rajdzie tym fabryczny team Mitsubishi będą reprezentowali Stephane Peterhansel i Hiroshi Masuoka, którzy po podwójnym sukcesie w tegorocznym Dakarze wystartują w bliźniaczych Pajero Evolution.

Reklama

W Rajdzie Maroka zaplanowany jest z kolei start Peterhansela i Andrei Mayer. Duet ten ma również w swoim programie kończący sezon Pustynny Challenge Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Sven Quandt, szef MMSP poinformował, że udział Mitsubishi w innych rajdach zależy od konkurencji. – Rozważymy wtedy wszystkie możliwości i zadecydujemy ile zgłosimy samochodów i kierowców – stwierdził Quandt

Carlos Sousa, triumfator ubiegłorocznej edycji pucharu świata w rajdach terenowych, w tym sezonie wystartuje w pucharze Europy kierowców w rajdach baja. Sousa i jego pilot Henri Magne po latach sukcesów w Mitsubishi L200 Strakar przesiadają się do Pajero Evolution. W samochodzie przygotowanym przez MMSP zmierzą się z rywalami we wszystkich pięciu rundach pucharu Europy. Sezon rozpoczną od Rajdu Baja Vodafone w Portugalii. Sousa wystartuje w tym rajdzie tym samym egzemplarzem samochodu, którym Hiroshi Masuoka wywalczył drugie miejsce w styczniowym Dakarze.

Zbliżający się Rajd Tunezji należy do ulubionych zawodów Stephane Peterhansela, który triumfował tutaj w roku 2002. Przed rokiem prowadził po sześciu etapach, ale musiał się wycofać podczas ostatniej próby, gdy w jego samochodzie pojawił się ogień.

- To już dzisiaj historia, później zwyciężyliśmy w Emiratach Arabskich, a sukcesem w Dakarze rozpoczęliśmy ten sezon w jak najlepszym stylu. To było spełnienie moich marzeń i mam nadzieję utrzymać dobrą passę – powiedział Peterhansel.

Rozpoczynający się od prologu w Nicei Rajd Tunezji składa się z siedmiu etapów. Po inauguracji we Francji zawodnicy i ich samochody przeprawią się promem z Marsylii do Tunisu, gdzie rozpocznie się “właściwa” rywalizacja. Meta rajdu, w wielkanocny poniedziałek (12 kwietnia), w miejscowości Tozeur na południu Tunezji. W Rajdzie tym w “klasycznym” Mitsubishi Pajero wystartuje również polski duet Łukasz Komornicki I Rafał Marton.

Kalendarz pucharu świata FIA w rajdach terenowych

Baja Italy 11-14 marca (odwołany)

Rally Tunisie 3-12 kwietnia

Baja Vodafone 1000 Portugal 6-9 maja

Rally Morocco 1-6 czerwca

Baja Aragon Spain 15-18 lipca

Rallye d’Orient Cappadoce (Turcja) 7-15 sierpnia

Por Las Pampas (Argentyna) 15-21 września

UAE Desert Challenge 10-15 października

Kalendarz pucharu Europy kierowców w rajdach terenowych baja:

Baja Italy 11-14 marca (odwołany)

Baja Vodafone 1000 Portugal 6-9 maja

Baja Aragon Spain 15-18 lipca

Baja del Pennino, Italy 3-5 września

Baja Greece Ekali 4x4 Club 29 września/2 października

Baja Anta de Serra 500 Portugal 21-24 października

Dakar, który jest najtrudniejszym i najbardziej prestiżowym wśród rajdów terenowych na świecie nie jest obecnie rundą pucharu świata FIA.

Rajdy terenowe (cross-country rallies) rozgrywane pod egidą FIA dzielą się na trzy grupy: rajdy maratony, rajdy terenowe i rajdy baja. Podstawowe różnice dotyczą długości trwania rajdu oraz długości trasy. Rajdy terenowe zaliczane do pucharu świata muszą liczyć minimum 2 tysiące kilometrów, w tym 800 km prób sportowych i nie mogą trwać dłużej niż 10 dni.

Rajdy Baja są znacznie krótsze i trwają jeden lub dwa dni, a długość trasy wynosi od 800 do 1200 kilometrów.

W przypadku rajdów maratonów trasa musi przebiegać przez terytorium kilku krajów, a jej długość wynosi minimum 6500 kilometrów. Rajd tego typu nie może trwać dłużej niż 31 dni.

Dowiedz się więcej na temat: fia | rywalizacja | rajd | rajdy terenowe | plany | rajdy | mitsubishi

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje