Pięciodrzwiowy lancer!

Mitsubishi zaprezentowało pierwsze zdjęcia lancera sportback, czyli pięciodrzwiowego hatchbacka.

Samochód ten wywodzi się wprost z koncepcyjnego sportbacka zaprezentowanego w 2005 roku i został zaprojektowany z myślą o rynku europejskim, na którym pięciodrzwiowe samochody są wyjątkowo popularne (stanowią 75% sprzedaży w segmencie C). Japońska firma zaznacza jednak, że lancer będzie charakteryzował się dużo większym sportowym zacięciem niż tradycyjne hatchbacki, bardziej zorientowane na funkcjonalność.

Reklama

Nie ma się jednak co dziwić temu zastrzeżeniu. Przy długości 458,5 cm (dla porównania lancer sports sedan na 457 cm), sportback ma tylko 288 litrów pojemności bagażnika. Na szczęście można ją powiększyć do 344 litrów poprzez obniżenie ruchomej podłogi bagażnika oraz do 1394 litrów - poprzez złożenie tylnej kanapy.

Stylizacja przodu samochodu stanowi kolejną wariację charakterystycznego dla Mitsubishi motywu odrzutowego myśliwca (duży wlot powietrza, wykończenie czarne, matowe z chromowanym obramowaniem), natomiast tylna część sportbacka stanowi powtórzenie idei projektu koncepcyjnego z 2005 roku i charakteryzuje się bardzo ostro poprowadzoną powierzchnią piątych drzwi (pod kątem 58 stopni) zwieńczoną charakterystycznym spoilerem dachowym w kolorze nadwozia (wyposażenie standardowe wszystkich wersji). Z kolei wydłużone lampy tylne zachodząc na błotniki, poszerzają optycznie samochód.

Korzystając z nazwy użytej przez Mitsubishi po raz pierwszy w USA w 2003 roku, lancer sportback będzie wprowadzany na europejskie rynki jesienią 2008 roku. Układ napędowy tego samochodu będzie wspólny z czterodrzwiowym lancerem sports sedan, wspólne będą trzy silniki (1,5 / 109 KM, 1,8 / 143 KM, 2,0 Diesel / 140 KM), cztery skrzynie biegów (manualne 5 i 6-biegowe, 4-biegowy automat, "zestopniowana" 6-biegowa przekładnia bezstopniowa CVT), dostępny będzie też sportowy pakiet zawieszenia.

To jednak nie koniec nowości Mitsubishi, bowiem światło dzienne ujrzał również lancer w wersji ralliart, czyli pośredniej między zupełnie "cywilną" a niemal wyczynową evo X.

Samochód będzie miał stalowe nadwozie z cywilnego lancera, ale z aluminiową maską oszczędzającą 7,9 kg na masie samochodu, wyposażoną w dwie kratki wentylacyjne i dodatkowy wlot powietrza.

A co pod tą maską? Silnik pochodzący z evo X, ale nieco mniej wysilony. Dwulitrowa, doładowana jednostka benzynowa będzie dysponowała mocą 240 KM i momentem 353 Nm (evo X: 295 KM i 366 Nm). Napęd będzie trafiał na wszystkie cztery koła za pomocą dwusprzęgłowej skrzyni TC-SST, którą w porównaniu do evo nieco uproszczono rezygnując z trybu pracy Super Sport. Również napęd jest nieco mniej skomplikowany, bowiem nie ma aktywnej kontroli znoszenia AYC oraz sportowego ABS-u.

Z kolei hamulce pochodzą z cywilnego lancera ale przeszły kurację wzmacniającą: mają dwutłoczkowe zaciski, wentylowane tarcze i powiększoną pompę.

Lancer ralliart będzie dostępny z nadwoziami cztero- i pięciodrzwiowymi, wprowadzenie do sprzedaży nastąpi w 2009 roku.

Pierwszy publiczny pokaz lancerów w wersjach sportback i ralliart odbędzie się na salonie paryskim w październiku.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Dowiedz się więcej na temat: mitsubishi

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje