Panda na rajdowych trasach

Włoski koncern samochodowy Fiat po latach nieobecności na rajdowych trasach przygotowuje wielki come back.

W zbliżającym się Rajdzie Monte Carlo, eliminacji otwierającej cykl Mistrzostw Świata, wystartuje oficjalna załoga włoskiego koncernu: Mirco Baldacci-Giovanni Bernacchini, która pojedzie punto abarth.

W sezonie 2005 Fiat pojawi się w trzech cyklach zawodów: oprócz Mistrzostw Świata Juniorów, weźmie też udział w Mistrzostwach Europy (z załogą Giandomenico Basso-Mitia Dotta) oraz w Mistrzostwach Włoch z Paolo Andreucci i Anną Andreussi.

Mistrzostwa Świata Juniorów, seria przeznaczona dla kierowców do 28 roku życia oraz dla samochodów Super 1600, rozegrają się podczas 7 eliminacji: Rajdu Monte Carlo, Rajdu Włoch, Rajdu Akropolis, Rajdu Finlandii, Rajdu Niemiec, Tour de Corse oraz Rajdu Katalonii. Mistrzostwa Europy obejmują natomiast 10 rajdów, a cykl ten rozpoczyna się w kwietniu rajdem Mille Miglia. Pozostałe eliminacje odbędą się w Polsce, Belgii, Bułgaii, Portugalii, Czechach, Turcji, Grecji i Francji. I wreszcie Mistrzostwa Włoch, które ruszają w marcu wraz z Rajdem Ciocco i rozegrają się podczas 10 eliminacji, czterech na nawierzchni szutrowej i sześciu asfaltowych.

Reklama

Fiat będzie kontynuować również w 2005 organizację trofeum promocyjnego, a nowością ma być wejście do rajdowego świata fiata panda, który stanie do rywalizacji obok modeli punto i stilo. Puchar zmieni radykalnie formułę, oferując większe możliwości wyboru samochodów i rajdów. Można będzie wziąć w nim udział startując fiatem punto w wersjach Super 1600, 1.8 HGT Gr. A i Gr. N, fiatem stilo 1.8 16v Gr.A i Gr.N, samochodami Formula Start (obowiązkowo seryjnymi) fiatem punto 1.2 16v, 1.4 16v oraz 1.3 Diesel Multijet, fiatem fanda 1.2 i 1.3 Diesel Multijet.

Działalność sportową Fiat Auto uzupełniają wyścigi, w których bierze udział Alfa Romeo. Potwierdzony jest już udział w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych czterech samochodów alfa 156 prowadzonych przez Gabriele Tarquini, Fabrizio Giovanardi, Augusto Farfusa oraz Jamesa Thompsona, jak również organizacja European Alfa Challenge, pucharu monomarkowego alfy romeo 147 GTA Cup.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: monte carlo | Fiat | Panda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy