Oto nowy peugeot 508!

Chociaż linie wprowadzonego w 2004 roku peugeota 407 wciąż mogą się podobać, a samochód w niczym nie odstaje od konkurencji, od dłuższego czasu słychać było o jego następcy.

W 2008 roku auto przeszło wprawdzie większy lifting, ale po wprowadzeniu do oferty nowych modeli 308, 3008 i 5008 samochód stylistycznie odstaje nieco od innych członków rodziny. Dziś wiadomo, że jego dni są już policzone.

Reklama

Francuzi potwierdzili, że następca 407-mki otrzyma nazwę 508 a jego premiera odbędzie się na wrześniowym salonie w Paryżu.

Sylwetka auta czerpie z koncepcyjnego pojazdu o nazwie SR1. Samochód dostępny będzie w dwóch wariantach nadwoziowych, jako sedan (długość 4,79 m) i SW (długość 4,81 m), jak Peugeot zwykł nazywać pojazdy z nadwoziem typu kombi. Auto zbudowano na tej samej płycie podłogowej, z której korzystają citroen C5 a także obecna generacja 407.

Poza rywalizacją z mondeo i passatem, 508 czeka też inne trudne zadanie. Podobnie jak niegdyś citroen C5, będzie też musiał grać rolę flagowej limuzyny marki. Produkcja modelu 607 została bowiem wstrzymana w zeszłym miesiącu.

Wszystkie silniki wysokoprężne wyposażone zostaną w system e-HDI (start/stop). Nowością jest opracowywana właśnie wersja z napędem hybrydowym, która pojawi się na rynku w kilka miesięcy po debiucie. Samochód wyposażony będzie w napęd na wszystkie koła - przednie napędzane będą silnikiem spalinowym, za napęd tylnych odpowiadać będzie motor elektryczny. Łączna moc zespołu napędowego oscylować ma w okolicach 200 KM, emisja CO2 wynosić będzie 99 gramy/km.

Nowy 508 trafi do Europy i na rynek chiński. Montażem pojazdów przeznaczonych na rynki Starego Kontynentu zajmie się fabryka w Rennes we Francji. Pierwsze auta trafią do klientów w początku 2011 roku.

Dowiedz się więcej na temat: auto | peugeot | Peugeot 508

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje