Nowa tesla. Czy to przyszłość motoryzacji?

W towarzystwie tysiąca zaproszonych gości, szef Tesla Motors - Eldon Musk - zaprezentował dziennikarzom najnowszy model amerykańskiej firmy.

Premiera przedprodukcyjnej wersji crossovera o nazwie "model X" odbyła się w kalifornijskim studiu projektowym Tesli. Samochód powstał w oparciu o płytę podłogową tesli model S, czyli czterodrzwiowego sedana, którego pierwsze egzemplarze trafić mają do klientów w połowie roku (auta mają aż 60 proc. wspólnych części). Podobnie jak on, model X oferowany będzie w trzech wersjach różniących się pojemnością baterii: 40 kWh, 60 kWh i 80 kWh.

Model X, w przeciwieństwie do modelu S, dostępny ma być jednak w wersji z napędem na wszystkie koła. Ze względu na większą masę corssovera można się jednak spodziewać zmniejszonego (o około 10 proc. w stosunku do modelu S) zasięgu. Oznacza to, że pojazd z najmniejszym zestawem baterii, na jednym ładowaniu, pokonać powinien dystans około 145 mil (około 230 km). Zasięg auta z bateriami o pojemności 80 kWh wynosić będzie ok. 270 mil (ok. 430 km).

Niestety, producent nie ujawnił jeszcze danych technicznych ani osiągów. Przedstawiciele Tesli potwierdzili jednak, że auto rozpędzać ma się do prędkości 100 km/h w około 4,4 sekundy!

Reklama

Prezentacja skupiała się głównie wokół designu nowego modelu, którego znakiem rozpoznawczym mają być podnoszone ku górze - podobnie jak w legendarnym mercedesie gullwing - tylne drzwi. By ułatwić korzystanie z nich na ciasnych parkingach, inżynierowie zastosowali dodatkowe zawiasy, dzięki którym skrzydło drzwiowe zgina się również nad liną okna.

Samochód, który będzie trzecim modelem w ofercie specjalizującego się w produkcji elektrycznych pojazdów wytwórcy, trafić ma na rynek w 2013 roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | przyszłość motoryzacji
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama