Niesamowite GT3

W tym miesiącu do sprzedaży trafiło nowe porsche 911 GT3.

W tej najbardziej sportowej, drogowej "jedenastce" z silnikiem wolnossącym zastosowano teraz rozwiązania rodem ze sportu motorowego.

911 GT3 udoskonalił przede wszystkim swoje dwie główne cechy: moc i dynamikę jazdy. Sześciocylindrowy silnik nie doładowany generuje teraz 435 KM - o 20 koni więcej niż poprzedni model. Jest to przede wszystkim rezultat zwiększenia pojemności skokowej o 200 centymetrów sześciennych do 3,8 litra oraz poprawy wymiany gazowej: nie tylko wałki rozrządu zaworów dolotowych, lecz także po raz pierwszy wałki zaworów wylotowych są regulowane systemem VarioCam.

Reklama

Zwiększenie mocy silnika typu bokser dało przyrost momentu obrotowego w średnim zakresie prędkości obrotowych, odczuwalny przede wszystkim podczas codziennej jazdy. Poprawiły się również osiągi jezdne nowego GT3: na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje on zaledwie 4,1 sekundy, po 8,2 sekundy od startu osiąga prędkość 160 km/h. Prędkość maksymalna wynosi 312 km/h.

Drugim zadaniem konstruktorów udoskonalających 911 GT3 było zwiększenie dynamiki jazdy. Po raz pierwszy samochód ten wyposażono w sportowo dostrojony wariant Porsche Stabiliby Management PSM. Pozwala on na stopniowe wyłączanie regulacji Stability Control (SC) i Traction Control (TC). Aby zagwarantować kierowcy nieograniczoną indywidualną kontrolę nad GT3, nawet w ekstremalnych sytuacjach funkcje te nie zostają aktywowane automatycznie, lecz dopiero po wciśnięciu odpowiedniego przycisku.

Od jesieni dostępna będzie kolejna opcja dla nowego GT3, dzięki której auto to będzie jeszcze lepiej sprawdzać się podczas wyścigowej jazdy: nowoczesne dynamiczne zawieszenie silnika PADM (Porsche Active Drivetrain Mount). Układ ten rozpoznaje wyścigowy sposób jazdy i utwardza zawieszenie silnika, które w normalnych warunkach jest elastyczne.

Dzięki temu GT3 na zwykłych drogach pozostaje komfortowe, z drugiej strony na torze wyścigowym, przy szybkim pokonywaniu zakrętów odpadają niekorzystne oddziaływania masy silnika.

Kolejną zaletą jest poprawiona trakcja przy przyspieszaniu z prędkości zerowej. Nowością jest również system podnoszący przednią oś - po wciśnięciu przycisku przód nadwozia unosi się o 30 milimetrów, co umożliwia jazdę po nierównej nawierzchni lub pokonywanie stromych podjazdów, na przykład w piętrowych garażach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: porsche | Porsche 911
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy