Niemcy wybrali najlepsze auta...

Każdego roku samochodowe nowości biorą udział w dziesiątkach najróżniejszych konkursów.

Najbardziej prestiżowym z nich jest, bez wątpienia Car of the Year, ale poza tym, istnieje jeszcze kilka niezwykle ważnych dla producentów plebiscytów. Jednym z nich jest "Das goldene lenkrad" (złota kierownica) organizowany w Niemczech od 1976.

Reklama

W skład jury konkursu wchodzą znane w Niemczech osobistości z dziedziny życia publicznego, specjaliści od techniki samochodowej a także zawodowi kierowcy. W przypadku samochodów typu coupe, decydujący głos mają czytelnicy.

Co ciekawe, tylko w dwóch z pięciu kategorii wszystkie miejsca na podium zgarnęły konstrukcje niemieckie. Biorąc pod uwagę wcześniejsze lata, producenci spoza Niemiec mogą mówić o sporym sukcesie...

W kategorii samochodów małych pierwsze miejsce przyznano seatowi ibizie. Drugi był ford fiesta, a trzecia alfa romeo MiTo. Wyróżniono jeszcze opla agile (miejsce 4.) oraz dacię sandero (miejsce 5.)

W kategorii samochodów kompaktowych wygrał VW golf VI generacji, co wydaje się nieco kontrowersyjną decyzją, biorąc pod uwagę, że samochód jest właściwie nieco tylko zmodyfikowaną "piątką" dostępną na rynku od 2003 roku... Drugie miejsce zajęła powracająca zza grobu lancia delta, trzeci - dość niespodziewanie - okazał się nissan tida. Co ciekawe, wyróżniono również brilliance'a BS4 (miejsce 4.)

W klasie średniej zwycięzcą okazała się nowa skoda superb. Drugie miejsce przyznano jaguarowi XF, trzeci był opel insignia. Warto zauważyć, że citroenowska kampania nowego C5 - hasło przewodnie "bez wątpienia niemiecki"- odniosła skutek. Samochód wyróżniono 4. miejscem. Piąta była mazda6.

Podium w klasie SUV i samochodów terenowych zdominowali Niemcy. Pierwsze miejsce przypadło audi Q5, drugie BMW X6, a trzecie mercedesowi GLK. Czwarte miejsce zajął ford kuga, piąte - toyota land cruiser.

W kategorii, w której głos oddano czytelnikom niemieckich gazet motoryzacyjnych, co nie będzie zapewne zaskoczeniem, zwyciężyły konstrukcje z Niemiec. Pierwsze miejsce zajęło BMW 1 coupe. Drugi był volskwagen scirocco, trzeci mercedes CLC.

Przypominamy, że już 17 listopada dowiemy się, która z tegorocznych premier zdobędzie prestiżowy tytuł Car of the Year 2008.

Czy zgadzasz się z wynikami plebiscytu?

Dowiedz się więcej na temat: najlepszy | Auta | Niemcy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje