NIE CZEKAĆ NA PODWYŻKI!

Ile kosztuje samochód? Zawsze za dużo, ale teraz można go kupić... naprawdę tanio.Czy już teraz kupować czy jeszcze poczekać? A może będą jeszcze lepsze okazje? Takie pytanie zadaje sobie wielu potencjalnych klientów, którzy od kilku miesięcy zwlekają z zakupem auta.

- Uważam, że jeśli ktoś pragnie mieć samochód teraz, to nie ma sensu czekać na lepsze czasy - mówi Marcin Bołtryk, dziennikarz "Puls Biznesu". Światowi producenci aut odczuwają spadek sprzedaży. Są różne sposoby rozwiązywania tego problemu. Niektórzy zmniejszają produkcję, inni próbują się dopasowywać do wahań kursowych. Dobrym przykładem jest Fiat Auto Poland, który znacznie obniżył ceny i zachęca klientów niespotykanymi promocjami. - Jako jedni z pierwszych zdecydowaliśmy się na obniżkę cen oraz uruchomienie akcji wyprzedażowej rocznika 2008 - mówi Wojciech Masalski, dyrektor handlowy Fiat Auto Poland. - Takich ofert oczekiwali klienci, a my staramy się działać elastycznie. Zaproponowaliśmy znaczne "wyprzedzenie czasu" i uruchomiliśmy akcję wyprzedażową rocznika. Niektóre modele Fiata są teraz tańsze o blisko 20%. Taniej już nie będzie, a pojawia się ryzyko podwyżki cen w związku ze zmianami kursu złotego. Niektóre firmy już zareagowały podwyższając ceny.
Elastyczna polityka cenowa niektórych jednak nie przekonuje. Wielu potencjalnych klientów powstrzymuje się przed zakupem, bo myśli, że skoro auta wyraźnie staniały, to może ten proces będzie dalej postępował. Błąd! Taniej może już wcale nie być! - Niskie notowania złotówki stanowią realne zagrożenie do podniesienia cen - mówi Marek Kisz, dyrektor marketingu Fiat Auto Poland. - W ciągu ostatnich tygodni kurs złotówki skoczył o blisko 30 procent!!! To musi mieć wpływ na ceny samochodów w przyszłości. Może to oznaczać, że teraz jest ostatnia szansa na zakup samochodu na bardzo korzystnych warunkach, np. w kredycie 123. To rok ubezpieczenia gratis, 2 lata bez odsetek oraz 3 lata gwarancji bez limitu kilometrów.

Reklama

Dlaczego warto jest kupić samochód właśnie teraz? - To proste, bo ceny są naprawdę atrakcyjne - dodaje Marek Kisz. Panda w wersji podstawowej to wydatek 24 990 zł, a wersję Actual z klimatyzacją można kupić już od 27 990 zł.

Ile trzeba zapłacić za kultowego Fiata 500? Też mniej, i to od 3 do 5 tysięcy złotych. - Chcesz pięćsetkę? Kup ją dzisiaj, zaoszczędzisz prawie 10 procent - podkreślają handlowcy Fiata (cena 500-tki w wersji 1.2 POP wynosi 36 500 zł).

Superpromocyjna oferta na pewno zainteresuje młode rodziny, bo obniżką objęto nie tylko Grande Punto (odmiana trzydrzwiowa w wersji Active jest tańsza o prawie 20 procent), ale też przestronnego Fiata Linea (upust 14%). A co z Bravo? Każdy, kto kupi Fiata Bravo zaoszczędzi nawet do 6 tysięcy (podstawowa wersja Bravo kosztuje tylko 42 990 zł). A przestrzeń, ładowność i funkcjonalność? Czy takie samochody też są tańsze? Jasne! Najnowsza jesienna promocja obejmuje rekreacyjnego Fiata Qubo oraz dostawczo-osobowego Doblo! Cenę wszystkich wersji modelu Qubo obniżono o 4500 zł, a Doblo aż o 8 tysięcy.

Po co ta wyliczanka? Z listą upustów łatwiej zrozumieć, że samochody są teraz tańsze i naprawdę warto je kupować bez czekania na jeszcze lepszą ofertę. - Nie jestem ekonomistą. Kupuję samochody oczami, a potem marzenia dopasowuję do grubości własnego portfela. Teraz mogę kupić to, co chcę i to znacznie taniej - mówią ci, którzy nie chcą czekać na... podwyżki

materiały promocyjne

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje