Najlepsi kierowcy świata w Polsce i na Litwie

Przyszłoroczny Rajd Polski odbędzie się od 26 do 29 czerwca, także na drogach Litwy. Po raz pierwszy w historii mistrzostw świata impreza rozegrana zostanie w dwóch strefach czasowych.

Przyszłoroczny Rajd Polski odbędzie się od 26 do 29 czerwca, także na drogach Litwy. Po raz pierwszy w historii mistrzostw świata impreza rozegrana zostanie w dwóch strefach czasowych.

W czwartek opublikowano wstępny program. Litwa gościć będzie 4 z 21 oesów.

"Przygotowaliśmy 21 odcinków specjalnych o szutrowej nawierzchni, w tym cztery na Litwie. Kilka oesów, lub ich fragmenty, są znane z edycji Rajdu Polski w 2009 roku, ale próby sportowe na Litwie oraz dwie w Polsce będą zupełnie nowe dla wszystkich. Jeden z nowych odcinków specjalnych zostanie zlokalizowany w pobliżu granicy polsko-rosyjskiej" - poinformował dyrektor rajdu Jarosław Noworól.

"Aż czterokrotnie fani sportu rajdowego będą mogli podziwiać najlepszych kierowców świata w pojedynkach na Arenie Mikołajki, dwukrotnie przy sztucznym oświetleniu toru, na którym dwa samochody rywalizują jednocześnie. Baza rajdu zostanie zlokalizowana w dobrze już znanych kibicom Mikołajkach, podobnie jak park serwisowy o betonowej i asfaltowej nawierzchni. Dodatkowy park serwisowy znajdzie się w pięknym kurorcie Druskienniki na Litwie, zaledwie 47 kilometrów od granicy z Polską" - dodał.

Reklama

Projekt trasy przewiduje, że zawodnicy startujący w LOTOS 71. Rajdzie Polski, siódmej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA 2014, będą mieli do pokonania 1500 kilometrów, w tym 21 odcinków specjalnych o długości ponad 350 km. Rywalizacja rozpocznie się w czwartkowe popołudnie, 26 czerwca, a zakończy w niedzielę, 29 czerwca o godzinie 14.20. Szczegółowy harmonogram rajdu zostanie opublikowany w późniejszym terminie.

Uroczysty start rajdu oraz jego meta zostaną zlokalizowane w centrum Mikołajek. W czwartek zaplanowane są trzy odcinki specjalne, w tym jeden po zachodzie słońca.

Piątek, 27 czerwca, to "dzień litewski". Zanim jednak załogi dotrą na Litwę, wystartują jeszcze do odcinka na terenie Polski. Na Litwie zaplanowano cztery oesy, w tym jeden przejeżdżany dwukrotnie i położony zaledwie 5 kilometrów od granicy z Polską. Ostatni z odcinków na Litwie będzie jednocześnie najdłuższą próbą w rajdzie, liczącą ponad 34 kilometry. Po jej rozegraniu załogi po raz drugi odwiedzą dodatkowy park serwisowy w Druskiennikach i powrócą do Polski, aby tego samego dnia rywalizować jeszcze na dwóch oesach, zanim dotrą do bazy rajdu w Mikołajkach.

W sobotę oraz w niedzielę kierowcy rywalizować będą już tylko na trasach w Polsce. Wszystkie odcinki są położone na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, na wschód oraz północny-wschód od Mikołajek. Ostatnia z niedzielnych prób to tzw. Power Stage, który rozpocznie się o godzinie 12.00 i będzie transmitowany bezpośrednio w telewizji.

Rajd Polski był już rundą Rajdowych Mistrzostw Świata FIA w sezonie 1973 inaugurującym tę serię. Na metę w Krakowie jako pierwsi wjechali wówczas Achim Warmbold i pilotujący go Jean Todt (Fiat 124 Abarth). Pilot zwycięskiej załogi pełni dziś funkcję prezydenta Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA).

W roku 2009 Rajd Polski, odbywający się już w okolicach Mikołajek, po raz drugi w swojej historii znalazł się w kalendarzu MŚ. Jego zwycięzcami zostali reprezentanci Finlandii Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC). Organizatorem LOTOS 71. Rajdu Polski jest Polski Związek Motorowy (PZM) przy współpracy z Litewską Federacją Sportów Samochodowych (LASF) oraz Automobilklubem Polski.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy