Mistrz kierownicy ucieka...

Pod koniec lat 70-tych na ekrany kin wszedł film "Smokey & the Bandit" u nas znany jako "Mistrz kierownicy ucieka".

Głównym bohaterem tego filmu obok Burta Reynoldsa był jego samochód - czarny Pontiac Trans Am z 1977 roku z silnikiem o pojemności 6,6 litra, którym Burt uciekał przed policją. Trans Am od momentu ukazania się tego filmu zdobył ogromną popularność i status auta kultowego.

Reklama

Joe Goss od dawna marzył o kupnie "Bandita" - bo tak określa się w USA Trans Amy z lat 1977-81. Piękna i drapieżna sylwetka Pontiaca oraz legenda tego samochodu stanowiły magnes przy kupnie auta. Joe sprzedał nawet nowe i bardzo szybkie Camaro, którym jeździł, aby kupić Trans Ama. Swojego T/A odnalazł w garażu pewnego kolekcjonera w Missouri. Samochód należał do syna kolekcjonera, który planował odbudować auto ale ostatecznie zrezygnował z tego zamiaru. Joe czym prędzej wpłacił pieniądze i zabrał swój nowy nabytek na lawecie do domu.

Renowacja

Samochód po przyjeździe od razu trafił do lokalnego warsztatu tuningowego zajmującego się samochodami fbody (Chevrolet Camaro i Pontiac Firebird).

Pomimo, że auto było w całkiem niezłym stanie, jak na swój wiek, Joe zdecydował się na renowację. Prace zaczęto od wnętrza auta. Starą tapicerkę zerwano i obszyto wszystko na nowo welurem. Również zniszczona deska rozdzielcza i konsola środkowa zostały wymienione na nowe reprodukcje. Konieczna także okazała się wymiana przedniej szyby na nową, ponieważ oryginalna była zarysowana i popękana. Przy pracach renowacyjnych Joe kierował się informacjami z portalu www.78ta.com, który jest skarbnicą wiedzy o tych autach.

Po ukończeniu prac we wnętrzu, Joe zabrał się za mechanikę auta.

Kompletnie odbudowano zawieszenie. Zamontowano wzmocnienia nadwozia, które usztywniają karoserie na nierównościach oraz eliminują wszechobecne "trzaski" tak bardzo charakterystyczne dla tych aut.

Fabryczne sprężyny zostały wymienione na obniżające sprężyny firmy Hotchkiss. Również resory piórowe zostały wymienione na odpowiedniki Hotchkiss. Idąc za ciosem Joe zainstalował nowe sportowe amortyzatory Hotchkiss z przodu i z tyłu, a także wymienił stabilizatory na mocniejsze pochodzące z oferty firmy Summit.

Mając przygotowane zawieszenie do sportowej jazdy Joe przeszedł do prac przy jednostce napędowej.

Dowiedz się więcej na temat: \ Film | Auta | firmy | silnik | "Mistrz" | mistrz kierownicy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje