Magnum kaliber osiem

Już od trzydziestu lat Dodge szczyci się cechą bardzo mocnych pojazdów z napędem na tylną oś. Amerykański producent i tym razem postanowił pozostać u źródeł tradycji i na salonie samochodowym w Los Angeles zaprezentował koncepcyjny model Magnum SRT-8, który również spełnia wspomniane założenia. Jest to muskularny samochód wielofunkcyjny nawiązujący swoją stylistyką i specyfikacją do aut Dodge'a z lat 60.

Pod jego maską skrywa się potężna jednostka HEMI V8 o pojemności 5,7 litra, która dysponuje mocą 430 KM. Jak zapewnia szef Grupy Chryslera, prototyp nie różni się znacznie od wersji produkcyjnej, która pod nazwą Magnum trafi na rynek w 2004 r.

Cała moc silnika przekazywana jest na tylną oś pojazdu, poprzez nowoczesny układ przeniesienia napędu. Silnik, skrzynia biegów i zawieszenie współgrają ze sobą zapewniając precyzyjny balans, moc i dobre właściwości jezdne poprzez jak najlepszy kontakt wszystkich czterech kół z podłożem. Ponadto Dodge poinformował, że w późniejszym czasie dostępna też będzie wersja z napędem w systemie all-wheel-drive (na wszystkie koła).

- Dodge Magnum to zupełnie nowy produkt na amerykańskim rynku - powiedział Dieter Zetsche, prezes Grupy Chryslera. - Prezentuje nowoczesny pakiet technologii, jakości, mocy i użyteczności. Jest to pojazd o prawdziwie sportowym duchu, dostarczający kierowcy niepowtarzalnych wrażeń poprzez potężny silnik HEMI V8 oraz napęd na tylne koła. Jestem przekonany, że koncepcyjny Dodge Magnum SRT-8 stanie się wyznacznikiem nowych trendów w dziedzinach mocy, stylistyki i funkcjonalności. Nie mogę się już doczekać momentu, kiedy pojazd ten trafi do seryjnej produkcji.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy