Lexus dla Europy

Wkrótce na europejskim rynku zadebiutuje terenowy lexus RX300. Napędzany 3-litrowym silnikiem V6, skonstruowanym w technologii zmiennych faz rozrządu VVT-i, RX300 ma jednolite nadwozie. Jest ono podparte na niezależnym zawieszeniu, zapewniającym komfort jazdy, dobre trzymanie drogi i szybkość reakcji.

RX300 w wersji europejskiej będzie się nieco różnił od tej sprzedawanej już od roku w USA i Japonii. Europejski styl jazdy charakteryzuje się bowiem wyższymi prędkościami, większym przyspieszaniem i późniejszym hamowaniem. Aby sprostać takim wymaganiom, trzeba było wprowadzić zmiany konstrukcyjne. W RX300 zastosowano więc nowe sprężyny, amortyzatory i stabilizatory. Szczególnie dużo uwagi poświęcono układowi hamulcowemu. Nie było to wyłącznie kwestią zmian w tarczach i klockach hamulcowych. Zmieniono również siłownik wspomagania - nowy daje lepsze wyczucie pedału hamulca, a co za tym idzie: lepszą kontrolę hamowania.

Reklama

Bardzo dużo czasu spędzono nad minimalizacją hałasu wytwarzanego normalnie przy dużych prędkościach przez duże koła samochodu z napędem 4x4.

Także z zewnątrz europejski lexus RX300 różni się od amerykańskiego pierwowzoru. Zmieniono przednie i tylne światła, grill i obręcze kół. Wprowadzono także inny zestaw kolorów i typów tapicerki oraz wykończenia wnętrza.

Dowiedz się więcej na temat: europ | jazdy | Lexus

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje