Lancer WRC04

Dzisiaj, podczas targów motoryzacyjnych w Essen Mitsubishi zaprezentowało Lancera WRC04. Podczas szesnastu rund mistrzostw świata zespół rajdowy będzie dysponować zupełnie nowym samochodem, który został zbudowany w specyfikacji WRC i zgodnie z jej wymogami jest oparty na seryjnym pierwowzorze, którego roczna produkcja musi wynosić minimum 25 tysięcy sztuk.

Lancer WRC04 to całkowicie nowa konstrukcja mająca niewiele wspólnego z poprzednim rajdowym Mitsubishi tej klasy. W nadwoziu nacisk został położony na wytrzymałość i prostotę konstrukcji ułatwiającą obsługę. W zawieszeniu zastosowano kolumny McPherson w przypadku wszystkich czterech gniazd.

Reklama

Sam silnik to przedstawiciel rodziny 4G6, dwulitrowa, szesnastozaworowa jednostka napędowa z dwoma wałkami rozrządu w aluminiowej głowicy. Jej konstrukcja została oparta na silniku stosowanym w Lancerze Evo VIII, ale poddana licznym zmianom. Zupełnie nowa jest turbosprężarka jak również kolektory. Wał napędowy, korbowody oraz tłoki zostały "odchudzone". Silnikiem "zarządza" elektroniczny układ Magneti Marelli zastosowany po raz pierwszy w wyczynowym Lancerze WRC04.

Całkowicie nowy jest też mechaniczny system przeniesienia napędu na cztery koła. Skrzynia biegów opracowana wspólnie przez Ricardo i Mitsubishi ma 5 przełożeń. Niekonwencjonalnym rozwiązaniem jest zastosowanie tzw. pasywnych dyferencjałów. Półautomatyczna skrzynia biegów będzie rozwijana w trakcie sezonu 2004. Koncepcja aktywnych dyferencjałów nie została również odrzucona, ale nie stanowi priorytetu. W przypadku układu hamulcowego skorzystano ponownie z doświadczeń firmy Brembo. Hamulce nie będą początkowo wyposażone w wodny układ chłodzenia.

Fabryczny zespół Mitsubishi będzie reprezentowało czterech. Liderem teamu został Francuz Gilles Panizzi, który wraz z bratem Herve jako pilotem poprowadzi Mitsubishi Lancera WRC04 we wszystkich szesnastu rundach. Drugim z samochodów będą startowali na zmianę trzej zawodnicy: Fin Kristian Sohlberg, Hiszpan Daniel Sola Vila oraz Włoch Gianluigi Galli.

Dowiedz się więcej na temat: konstrukcja | mitsubishi | wrc

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje