Kulig/Baran na tuż przed...

Już dzisiaj o 16.13 kierowcy wyjadą na trasę pierwszego odcinka specjalnego, 58. Rajdu Polski. To najważniejszy, najdłuższy i najtrudniejszy rajd w cyklu mistrzostw Polski, w którym będą rywalizować. Janusz Kulig i Jarosław Baran w czerwonym Fordzie Focus WRC w "Polskim" będą walczyć o pierwsze miejsce w gronie kierowców polskich i zagranicznych. W mistrzostwach Europy Rajd Polski otrzymał współczynnik "20", a więc należy do najtrudniejszych na Starym Kontynencie.

Na starcie czwartej rundy mistrzostw Polski stanie 6 aut WRC i A-grupowe Mitsubishi. Na rajdzie zobaczymy m.in. Toyotę Corollę WRC Irlandczyka Austina MacHale. Z Czech przyjedzie Michał Gargulak. W samochodach WRC pojedzie także Leszek Kuzaj (Toyota Corolla WRC), Krzysztof Hołowczyc (Peugeot 206 WRC), Łukasz Sztuka (Seat Cordoba WRC Evo III) oraz Tomasz Kuchar (Toyota Corolla WRC).

Przed rokiem Janusz Kulig i Jarosław Baran po ostrej walce z Duńczykiem Henrikiem Lundgaardem (mistrzem Europy 2000) zajęli pierwsze miejsce w klasyfikacji kierowców krajowych i drugie w klasyfikacji generalnej Rajdu Polski. W tym roku Janusz Kulig jest w doskonałej formie. Kierowca "Marlboro Ford Mobil 1" zwyciężył w Rajdzie Elmot. Przed zaledwie trzema tygodniami, w Rajdzie Krakowskim, wygrał aż 12 z 18 wszystkich rozegranych tam odcinków specjalnych. Teraz przyszedł czas na rywalizację w Rajdzie Polski.

Reklama

Janusz Kulig po zapoznaniu się z trasą tegorocznego rajdu ocenił:

- Trasa jest niezła. Oesy, jak się już sami przekonaliśmy, są bardzo szybkie! Miejscami, jak np. w okolicach Spalonej, trzeba się będzie pilnować, bo tam drzewa są bardzo, bardzo blisko... Prawie "rosną na drodze". Ten rajd będzie trudny! Charakterystyka dolnośląskich oesów bardzo mi odpowiada. Wąskie drogi, mnóstwo trudnych technicznie zakrętów, pułapki na zniszczonej nawierzchni to wyzwanie dla każdego kierowcy rajdowego. W ubiegłym roku byliśmy tu pierwsi wśród kierowców krajowych. Jak będzie teraz na Rajdzie Polski? Czas pokaże, ale my na pewno damy z siebie wszystko!

Jarosław Baran dodał:

- Trasa Rajdu Polski to kompilacja niektórych oesów z "Zimowego Dolnośląskiego" i "Elmotu". W porównaniu z rajdem ubiegłorocznym odcinki, choć o znajomo brzmiących nazwach, są dłuższe i mają zmieniony przebieg. Nowość to odcinek "Duszniki-Kozia Hala", który nie był rozgrywany od kilku lat. Na tzw. Spalonej pojedziemy w nowej konfiguracji i rzeczywiście - tak jak mówi Janusz - tu będzie bardzo szybko. Strefa serwisowa jest zlokalizowana w Kłodzku. Mały błąd, który spowoduje uszkodzenie samochodu, w tych warunkach może oznaczać odpadnięcie, bo do serwisu będzie naprawdę daleko.

W tym roku "Polski" obchodzi jubileusz 80-lecia. Trasę rajdu, często porównywanego z włoskim "Mille Miglia", hiszpańskim "El Corte Ingles" czy niemieckim "Rallye ADAC Deutschland", wytyczono w okolicach Polanicy Zdroju, Kłodzka i Nowej Rudy. To jedyna runda rajdowych mistrzostw naszego kraju, która trwa aż 3 dni, a odcinki specjalne należą do najdłuższych w polskich rajdach. Rekordowy odcinek "Lasówka-Mostowice", nazywany także "Spaloną", ma 22,86 km! Biorąc pod uwagę, że prawie w całości został wytyczony w lesie oddalonym od ludzkich skupisk, zadecyduje zapewne o ostatecznej pozycji wielu kierowców.

W pierwszym etapie zawodnicy wystartują w 5 odcinkach specjalnych (o długości 62.91 km). Pierwszy oes "Ścinawka Dolna-Polanica Zdrój" rusza o godzinie 16.13. Tego samego dnia odbędzie się także superoes na ulicach Kłodzka - tradycyjnie przyciągający tysiące rajdowych fanów. Na liście zgłoszeń 58. Rajdu Polski znalazły się 83 załogi. Podczas trzech dni rajdu kierowcy pokonają 20 odcinków specjalnych o łącznej długości 314,17 km. Całość trasy liczy 810,62 km.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Jarosław | rajd | kierowcy | janusz kulig | Milan Baranyk | kulig | wrc
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy