Koniec panowania Golfa GTD? Będzie Focus ST Diesel!

Ford pozazdrościł Volkswagenowi usportowionego Golfa w wysokoprężnej odmianie GTD.

Wkrótce w salonach pojawić ma się jego groźny konkurent - napędzany silnikiem Diesla Focus ST.

Reklama

O planach wprowadzenia na rynek nowej wersji kompaktowego bestsellera przedstawiciele amerykańskiej marki poinformowali na konferencji prasowej w Genewie. Wszystko wskazuje na to, że auto trafić ma do sprzedaży już latem.

Volkswagen Golf GTD napędzany jest silnikiem 2,0 l TDI CR o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm. Pod maskę Focusa ST trafić ma wysokoprężny 2,0 l TDCI rozwijający 182 KM. Golf GTD przyspiesza do 100 km/h w 7,5 s i rozpędza się do 230 km/h. Osiągi Focusa ST z silnikiem Diesla nie są znane, przedstawiciele Forda zapewniają jednak, że sprint do 100 km/h zajmować ma autu o około 0,5 s mniej, niż w przypadku konkurenta z Wolfsburga...

Do tej pory Focus ST oferowany był wyłącznie z topowymi, benzynowymi jednostkami napędowymi. Najnowsza generacja wyposażona jest w czterocylindrową jednostkę 2,0 l EcoBoost rozwijającą 250 KM i 360 Nm.

Atutem nowego Focusa ma być również niższa niż w przypadku Golfa cena. Przypominamy, że za Golfa GTD z pięciodrzwiowym nadwoziem zapłacić trzeba w polskim salonie co najmniej 115 790 zł.

ZJEDŹ NA CHWILĘ NA POBOCZE

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje