Kijanki ponownie na torach!

Od zakończenia pierwszej edycji markowego pucharu wyścigowego KIA Picanto minęło niemal pół roku.

Zawodniczki i zawodnicy startujący w ubiegłym sezonie mieli czas na wygaszenie emocji, spokojne przeanalizowanie swoich sukcesów i porażek i przygotowanie się do kolejnej serii startów. Dla osób pracujących przy organizacji tego przedsięwzięcia, był to czas intensywnej pracy. Natychmiast po zakończeniu ostatniego wyścigu przystąpili do przygotowania drugiej edycji wyścigowych zmagań.

Reklama

Tegoroczna edycja będzie odbywała się jako KIA LOTOS Cup. Zmiana nazwy wskazuje, że do tegorocznej edycji przystąpił nowy partner, LOTOS Oil, stając się sponsorem tytularnym.

KIA LOTOS Cup wspierają ponadto firmy Pirelli i Alcar, a także Toora, V-Tech Tuning, Bilstein oraz Eibach. Patronat medialny nad KIA LOTOS Cup, podobnie jak w ubiegłym roku, objęły redakcje: Motor, Przegląd Sportowy i Sukces.

KIA LOTOS Cup odbywać się będzie na nieco innych zasadach niż rozgrywany w ubiegłym roku KIA Picanto Cup. Celem wszystkich zmian było stworzenie jeszcze lepszego widowiska dla kibiców i bardziej emocjonującej rywalizacji sportowej dla zawodników. Najważniejsze jednak było utrzymanie nadrzędnej idei Pucharu, jako szansy rozpoczęcia kariery sportowej dla młodych zawodniczek i zawodników. W tegorocznej edycji o zwycięstwo rywalizować będzie 46. zawodników, w tej stawce jest dziewięć pań. Obok zawodników, którzy poznali już smak rywalizacji w samochodach Picanto w ubiegłym sezonie, staną w szranki debiutanci. Głównie dla nich, aby mogli poznać sztukę wyczynowej jazdy, ale też i dla bardziej doświadczonych (w myśl zasady, że trening czyni mistrza) KIA Motors Polska zorganizuje dodatkowe dwa treningi szkoleniowe. 28 marca zajęcia odbędą się na torze w Poznaniu, a 26 maja w Kielcach.

Regulamin techniczny pozostał niemal bez zmian - dopuszczono jedynie większy zakres modyfikacji geometrii zawieszenia oraz dowolną głębokość bieżnika opon. Specyfikacja techniczna samochodów, ich wyposażenie i przygotowanie pozostaje również bez zmian. Twórcy Pucharu zakładają, że wszyscy chcą się ścigać zgodnie z zasadami Fair Play i nikt nie zamierza wprowadzać niedozwolonych modyfikacji, jednak, aby rozwiać jakiekolwiek wątpliwości, po każdym wyścigu co najmniej pięć samochodów poddanych zostanie szczegółowym badaniom technicznym. W czasie wyścigu rywalizację obserwować będą sędziowie, których zadaniem będzie kontrola, czy na torze nie została przekroczona granica między twardą walką, a niesportowym zachowaniem.

Dowiedz się więcej na temat: edycji | Poznań | zawodnicy | Kia Picanto | kia

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje