Hołowczyc już nie w BMW. Przesiada się do Mini

Załoga ORLEN Team - Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin - wystartuje w zbliżającym się Dakarze 2012 samochodem Mini All 4 Racing.

Auto zostanie dostarczone i w trakcie rajdu będzie obsługiwane przez niemiecki zespół fabryczny X-raid.

Reklama

W Dakarze 2012 wystartuje pięć samochodów Mini All 4 Racing. Trzy z nich będą przygotowane zgodnie z najnowszą i najwyższą specyfikacją. Takim właśnie autem będzie dysponował Krzysztof Hołowczyc.

Mini w stosunku do BMW będzie mocniejsze o 29 koni mechanicznych, a także będzie dysponowało większym momentem obrotowym. Ważnym udoskonaleniem jest znaczne obniżenie środka ciężkości. Doskonalszy będzie również układ zawieszenia oraz poprawione właściwości jezdne.

Mini All 4 Racing było testowane przez Hołowczyca w trakcie pustynnych jazd w Maroko.

- Bardzo się cieszę z nowego Mini All 4 Racing. Wymagało to sporo pracy zarówno mojej, jak i moich sponsorów, bym mógł pojechać właśnie takim samochodem podczas nadchodzącego rajdu Dakar. To auto jest o jeden stopień w ewolucji wyżej niż BMW X3 CC, którym ścigałem się przez ostatni rok. To najmłodsze dziecko zespołu X-raid, który w ostatnim czasie skoncentrował się właśnie na rozwoju Mini - mówi Hołowczyc.

- Zespół wystawi w Dakarze pięć Mini, z czego trzy będą w najwyższej dostępnej specyfikacji i właśnie takim samochodem pojedziemy! Dzięki mojemu sponsorowi będę mógł ścigać się pojazdem z absolutnie najwyższej półki. Mogę śmiało powiedzieć, że jazda tym autem daje mi ogromną szansę na walkę o najwyższe pozycje. Teraz muszę się skoncentrować na dobrym przygotowaniu psychicznym i fizycznym, i myślę, że to będzie miało swoje odbicie w naprawdę dobrym wyniku - zapewnia rajdowiec. I dodaje: - Przed Dakarem czeka nas jeszcze sesja treningu fizycznego w Austrii, wysoko w górach. Tam zapewne dostaniemy nieźle w kość. Przed samym startem, w grudniu, wybieram się jeszcze gdzieś w upalny klimat, by przygotować odpowiednio organizm do upałów, jakie czekają nas podczas rajdu.

Specyfikacja techniczna samochodu rajdowego Mini 4 All Racing

Silnik

Silnik diesla BMW z systemem podwójnego turbodoładowania

6 cylindrów w układzie liniowym, 24-zawory, DOHC

Średnica tłoków x skok 84.0 mm x 88.0 mm

Pojemność 3000 cc

System paliwowy Bosch Common Rail, 2000 bar

Moc maksymalna kW/ bhp 236/315 przy 4000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy 700 Nm/2100 obr/min

Właściwości jezdne

Sprzęgło trzytarczowe, metalowe (AP Racing)

Skrzynia biegów 5 lub 6 biegowa, sekwencyjna (Sadev)

Mechanizmy różnicowe przód/tył mechaniczne z mechanizmem samoblokującym (X-trac)

Zawieszenie niezależne z podwójnymi wahaczami

Amortyzatory 250 mm (Reiger)

Tarcze hamulcowe wentylowane , 6. tłoczkowe zaciski (AP Racing)

Opony 235/85 R16 (BF Goodrich)

Obręcze aluminiowe (BBS)

Koła zapasowe 2+1

Nadwozie

Kevlarowo-karbonowy kompozyt

Konstrukcja rurowa nadwozia

Siedzenia zgodne ze specyfikacją FIA (Recaro)

Komputer Motec, GPS-ERTF / Easy Trip

Zbiornik paliwa FT3 standard, pojemność 420 litrów (ATL)

Wymiary

Całkowita długość/szerokość/wysokość 4377mm/1994mm/1996mm

Rozstaw osi 2900 mm

Rozstaw kół 1,815 mm

Waga 1,900 kg, minimalna zgodna z regulaminem

Dowiedz się więcej na temat: Jean Marc | Nie | Krzysztof Hołowczyc

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje