Hołek w BMW!

Krzysztof Hołowczyc wystartuje w kolejnym rajdzie Dakar za kierownicą BMW X3 CC, wystawionego przez słynny niemiecki zespól X-raid.

Hołek zapowiada, że w tak świetnym i profesjonalnie przygotowanym przez fabryczny zespół aucie, będzie miał realną szansę walczyć nawet o najwyższy stopień podium tej legendarnej imprezy.

Reklama

Zespół X-raid planuje wystawienie w Dakarze 2011 łącznie sześciu załóg dysponujących autami BMW X3 CC. Pełny skład załóg X-raid zostanie ogłoszony już wkrótce. Wiadomo, że pilotem Hołowczyca będzie ponownie Belg Jean-Marc Fortin.

"Marzenia w końcu się spełniają! Gdy po raz pierwszy stanąłem na starcie Dakaru, wiedziałem już, że ten rajd można wygrać wyłącznie jadąc autem fabrycznym. W kolejnych startach, gdy coraz bardziej zbliżałem się do czołówki, wiedziałem, że jestem obserwowany przez "fabryki" i że nadejdzie kiedyś taki dzień, gdy będę mógł walczyć z nimi jak równy z równym.

Każdy kto zna Dakar, wie jak silny jest fabryczny zespół X-raid i ich rajdówka BMW X3 CC. Można powiedzieć, że jest to obok Volkswagena druga siła Dakaru. Jestem bardzo szczęśliwy, że dzięki przychylności i wytrwałości mojego sponsora, firmy PKN ORLEN, udało się dostać do tak dobrego i profesjonalnie zorganizowanego zespołu. Niewątpliwie czuję na sobie bardzo dużą odpowiedzialność, gdyż takie auto zobowiązuje do walki o wszystko. Zdaję sobie równocześnie sprawę, że konkurencja na rajdzie będzie bardzo duża, a każdy z czołówki chce stanąć na podium.

Teraz już wszystko pozostaje w moich rękach. Muszę się bardzo dobrze przygotowywać do tego startu. Mam nadzieję, że już podczas zaplanowanych na wrzesień testów uda mi się dobrze zaprzyjaźnić z X3 CC" - powiedział Krzysztof Hołowczyc.

W ramach umowy z firmą X-raid Hołek będzie uczestniczyć nie tylko w przeddakarowych testach zorganizowanych dla całego teamu w Maroku, ale wystartuje też w jednym z rajdów cross-country, o specyfice zbliżonej do Dakaru.

"Jest nam niezmiernie miło powitać w zespole X-raid tak znakomitego kierowcę, jakim jest Krzysztof Hołowczyc. Liczymy, że posiadając przygotowane przez naszą firmę, bardzo szybkie i wytrzymałe auto, wykorzystujące innowacyjną technologię BMW Diesel Power, polski kierowca będzie mógł śmiało walczyć o podium" - powiedział Sven Quandt, szef X-raid.

Specyfikacja techniczna X-raid BMW X3 CC

Silnik

Silnik diesla BMW z systemem podwójnego turbodoładowania

6 cylindrów w układzie liniowym, 24-zawory, DOHC

Średnica tłoków x skok 84.0 mm x 88.0 mm

Pojemność 3000 cc

System paliwowy Bosch Common Rail, 2000 bar

Moc maksymalna kW/ bhp 210 / 286 przy 4000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy 650 Nm / 2100 obr/min

Właściwości jezdne

Sprzęgło trzytarczowe, metalowe (AP Racing)

Skrzynia biegów 5 lub 6 biegowa, sekwencyjna (Sadev)

Mechanizmy różnicowe przód/tył mechaniczne z mechanizmem samoblokującym (X-trac)

Zawieszenie niezależne z podwójnymi wahaczami

Amortyzatory 250 mm (Reiger)

Tarcze hamulców wentylowane , 6 tłoczkowe zaciski (AP Racing)

Opony 235/85 R16 (BF Goodrich)

Obręcze aluminiowe (BBS)

Koła zapasowe 2+1

Nadwozie

Kevlarowo-karbonowy kompozyt

Konstrukcja rurowa nadwozia

Siedzenia zgodne ze specyfikacją FIA (Recaro)

Komputer Motec, GPS-ERTF / Easy Trip

Zbiornik paliwa FT3 standard, pojemność 420 litrów (ATL)

Wymiary

Całkowita długość/szerokość/wysokość 4,650/ 2,000/ 1,850 mm

Rozstaw osi 2,850 mm

Rozstaw kół 1,815 mm

Waga 1,900 kg, minimalna zgodna z regulaminem

Poniżej film o nowym teamie Krzysztofa Hołowczyca

Dowiedz się więcej na temat: podium | Dakar | hołowczyc | Krzysztof Hołowczyc | BMW X3 | hołek | BMW

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje