Henschke czwarty

Startujący w pucharze ADAC VW New beetle Cup poznaniak - Jacek Henschke zajął na torze Nürburgring czwarte miejsce. Pozycja ta jest dobrym rezultatem, jednak po wygraniu sobotniego treningu oficjalnego oczekiwania były znacznie większe.

Piątkowy trening wolny w wykonaniu Jacka nie należał do udanych. Jego samochód jeszcze po wypadku na torze Norisring nie był w pełni sprawny i Polak zajął 16 miejsce z prawie trzysekundową stratą do lidera - Szweda Pontusa Mörtha. Na "czasówkę" Polak dostał jednak nowy samochód i wywalczył... pole position! Początek sobotniego treningu oficjalnego, który odbywał się przy padającym deszczu, nie wskazywał bynajmniej na końcowy sukces. Jacek po piętnastu minutach był 16 tracąc do lidera pięć sekund! Wtedy jednak poznaniak zjechał do boksu i mechanicy wykonali małą korektę ciśnienia w oponach. Po dwóch okrążeniach od wyjechania z pit stopu Jacek uzyskał czas dający mu dziewiąte miejsce. Potem już tylko go poprawiał. Najpierw Polak zapewnił sobie drugie miejsce by na następnym okrążeniu wykręcić najlepszy czas kwalifikacji na torze Nürburgring.

Reklama

Na dziesięć minut przed rozpoczęciem niedzielnego wyścigu nie wiadomo było jeszcze na jakich oponach pojadą kierowcy. Zaczęło kropić i mechanicy założyli opony deszczowe, chwilę później pojawiło się jednak słońce i tor szybko wysychał. Postanowiono więc, że zawodnicy wystartują w wyścigu na oponach typu slicks. Zaplanowany na 14.15 start odbył się z półgodzinnym opóźnieniem. Zawodnicy podjechali na pola startowe, na pierwszym ustawił się Jacek Henschke. Polak wystartował bardzo dobrze, po pierwszym zakręcie utrzymał prowadzenie, wyprzedzając Szweda Pontusa Mörtha i Niemca Thomasa Braumüllera. Na trzecim okrążeniu lider klasyfikacji Mörth został wyprzedzony przez Braumüllera, a na następnym "kółku" obaj zderzyli się i wypadli z toru. Za Polakiem był teraz inny zawodnik ze Skandynawii - Norweg Thomas Faraas. Na piątym okrążeniu Faraas wyprzedził Jacka. Później doszło do kolizji między poznaniakiem, a Niemcem Patrickiem Michelsem. W rezultacie Jacek spadł aż na piątą pozycję. Do końca wyścigu walczył o lepszy rezultat i udało mu się ukończyć rywalizację na czwartym miejscu. Pozycja ta pozwoliła poznaniakowi awansować w punktacji generalnej serii na siódmą pozycję. Szkoda tylko straconej szansy uzyskania na torze Nürburgring miejsca na podium.

Dane z wyścigu

tor: Nürburgring

data: 14-16.07.2000

kibice: 110 tys.

WYNIKI: NÜRBURGRING 2000

Trening oficjalny

1. Henschke 1:28.779

2. Mörth 1:28.790

3. Warnecke 1:29.455

4. Braumüller 1:29.759

5. Mayer 1:29.777

Wyścig

1. Faraas 19 okr.

2. Mayer + 1.410

3. Michels + 1.822

4. Henschke + 7.558

5. Ebert + 10.445

KLASYFIKACJA GENERALNA PO 4 WYŚCIGACH:

1. Oliver Mayer (D) - 78 pkt

2. Thomas Braumüller (D) - 63 pkt

3. Pontus Mörth (S) - 60 pkt

4. Reiko Spranger (D) - 59 pkt

5. Stefan Ebert (D) - 51 pkt

6. Thomas Faraas (NOR) - 50 pkt

7. Jacek Henschke (PL) - 47 pkt

8. Sascha Morozov (FL) - 44 pkt

9. Jörg Vetter (D) - 43 pkt

10. Denis Morozov (FL) - 43 pkt

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nürburgring | thomas | trening | poznaniak
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy