Francuski lew na czerwono

Zespół Marlboro Total Peugeot zaprezentował w Monte Carlo swoje nowe czerwone barwy i plany na przyszły sezon. Przyszłoroczny budżet będzie mniejszy od tego jakim Peugeot dysponował w tym roku. Ale dzięki Marlboro koszta firmy będą mniejsze. Pełny program mają podstawowi kierowcy Marcus Gronholm i Richard Burns. Kontrakt sponsorski z Marlboro zawarto na cztery sezony.

Rozpoczniemy sezon z bardzo trudnym zadaniem wygrania Rajdu Monte Carlo. Pomimo, iż minione trzy lata były dla nas udane, to nie jesteśmy szczęśliwi z faktu, że nie udało nam się jeszcze wygrać Monte Carlo. Zrobimy wszystko, aby przełamać tę złą tendencję w nadchodzącym sezonie. Jestem przekonany, że z naszymi kierowcami i z nowym sponsorem będziemy w stanie wygrać nie tylko Monte, ale także odniesiemy jeszcze większe sukcesy niż dotychczas – powiedział Provera.

Pomimo tegorocznej dominacji Provera twierdzi, że w przyszłym roku walka będzie dużo bardziej zacięta. Trudnym rywalem będzie drugi francuski zespół, Citroen. Nie lekceważymy rywali, ale też nie boimy się ich. Citroen ma silny skład, zwłaszcza teraz kiedy wygląda na to, że pozyskają także Carlosa Sainza. Jak każdy szef uważam, jednak że to my jesteśmy najmocniejsi – mówi Provera.

Reklama

Szacuje się, że każdego roku Peugeot wydaje na swój program WRC około 60 milionów dolarów. W nadchodzącym sezonie pieniędzy ma być mniej. Przyszłoroczny budżet będzie mniejszy od tego jakim dysponowaliśmy w tym roku. To normalne w obecnych warunkach. Peugeot jako firma wydaje mniej pieniędzy niż inni sądzą. Teraz dzięki Marlboro koszta firmy będą jeszcze mniejsze – mówi Provera.

Na prezentacji ogłoszono plany dotyczące startów poszczególnych zawodników. Pełny program mają oczywiście podstawowi kierowcy Marcus Gronholm i Richard Burns. Panizzi wystartuje w dziewięciu eliminacjach. Inne starty zależą od sytuacji w mistrzostwach. Tyle samo rajdów zaliczy najprawdopodobniej też Harri Rovanpera. Fin pojedzie wszystkie rajdy szutrowe samochodem w pełnej specyfikacji. Starty w eliminacjach asfaltowych zależeć będą od tego czy będzie się liczył w walce o tytuł.

W siedmiu lub ośmiu eliminacjach pojedzie Jusso Pykalisto. Jego 206-tka wystartuje w barwach MGR (zespół Marcusa Gronholma) i Bozian Racing. 206-tką MGR zaliczy Szwecję, Finlandię oraz Rajd Arktyczny (nie zaliczany oczywiście do MŚ). W barwach Bozian Racing młody Fin pojedzie w Turcji, na Cyprze, w Grecji i Wielkiej Brytanii. Plany przewidują także eliminacje asfaltowe.

autoklub.pl
Dowiedz się więcej na temat: francuska | firmy | kierowcy | budżet | plany | monte carlo | Lew | Peugeot | marlboro | Lew
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy