Flavio Briatore

Flavio Briatore to prawdziwy rekin świata biznesu - człowiek który dzięki swoim zdolnościom, bez doświadczenia w sportach samochodowych, doprowadził zespół Formuły 1 do dwukrotnego mistrzostwa świata kierowców oraz jednego konstruktorów.

Zarządzanie ekipą wyścigową na najwyższym światowym poziomie to niezwykle trudne zadanie. Nie podołali mu między innymi wielokrotni, legendarni mistrzowie świata Formuły 1 - jak Alain Prost czy Niki Lauda - co tym bardziej podkreśla ówczesne zasługi aktualnego szefa Renault F1 Team.

W roku 1974 Briatore poznał Luciano Benettona ? nowa znajomość odegrała w jego życiu ogromną rolę. Już trzy lata później Flavio nadzorował wejście marki United Colors of Benetton na rynek Stanów Zjednoczonych.

Kolejnym ważnym wydarzeniem w życiu Briatore była pierwsza wizyta na Grand Prix Formuły 1 w Australii, w 1988 roku. "Zaślubiny" z Formułą 1 także zostały zainicjowane przez Luciano Benettona. Potencjał marketingowy tego sportu zrobił na Briatorem duże wrażenie. Prężny biznesmen wybrał dla siebie nowe, niezwykle trudne pole działania, lecz i tutaj, mimo braku doświadczenia, odniósł wielki sukces.

Reklama

Od sezonu 1988 Włoch pracował już w stajni Benetton Formula, którą wprowadził na szczyt światowych sportów motorowych. W 1991 roku Briatore wypatrzył w ekipie Jordana młodego Niemca. Zanim Eddie Jordan zauważył ogromny potencjał swojego zawodnika, który wystartował w jego stajni dość przypadkowo i okazjonalnie, Michael Schumacher został zakontraktowany przez team Benettona. Ściągnięty przez Briatorego młody talent już trzy lata później wywalczył swój pierwszy tytuł mistrza świata Formuły 1.

W roku 1995 stajnia Benettona nawiązała współpracę z Renault. Z silnikami francuskiej firmy Schumacher wywalczył drugi tytuł, podczas gdy ekipa Benetton-Renault świętowała triumf w tabeli konstruktorów. Po odejściu Niemca do teamu Ferrari, a wraz z nim kilku kluczowych członków personelu, zespół przeżywał trudności. Pod koniec sezonu 1997 Briatore odszedł z Benettona wraz z wycofaniem się Renaulta z Formuły 1. Od tej pory Włoch kierował firmą, która przy współpracy z Renault, konstruowała jednostki napędowe "na zamówienie" dla kilku teamów F1.

Kiedy w roku 2000 Renault odkupiło od rodziny Benettonów stajnię Formuły 1, Briatore został zaangażowany w projekt budowy nowego zespołu, jako dyrektor zarządzający Renault Sport w Wielkiej Brytanii. W roku 2002, przy okazji debiutu francuskiej firmy pod własną nazwą, Włoch objął stanowisko dyrektora zarządzającego ekipy Renault F1 Team.

W tym samym sezonie Briatore zakontraktował Jarno Trulliego jako kierowcę wyścigowego Renault F1 Team. Ponadto "ściągnął" do teamu młodego, utalentowanego Hiszpana - Fernando Alonso, który w poprzednim roku debiutował w Formule 1 jako zawodnik Minardi. Alonso przygotowywał się do startów Renault, pracując na stanowisku kierowcy testowego. W sezonie 2003 powrócił do stawki Grand Prix. Dotychczasowe występy Hiszpana dały mu reputację przyszłego mistrza świata Formuły 1, podobnie odbierane były pierwsze popisy Michaela Schumachera w barwach Benettona.

Briatore zasłynął nie tylko jako łowca utalentowanych zawodników Formuły 1 lecz także człowiek, który trafnie dobiera innych członków wyścigowego personelu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: doświadczenia | team | briatore
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy