Dublet Renaulta

Giancarlo Fisichella (Renault) wygrał wyścig o Grand Prix Malezji Formuły 1 na torze Sepang, To jego trzecie zwycięstwo w karierze. Włosch ostatni raz tryumfował rok temu w inaugurującym sezon wyścigu w Australii.

Na drugim miejscu znalazł się aktualny mistrz świata Fernando Alonso (obaj Renault F1), a trzeci był Jenson Button z Hondy.

Reklama

Na czwartym miejscu znalazł się Juan Pablo Montoya z teamu McLaren-Mercedes, na piątym Felipe Massa, a na szóstym Michael Schumacher (obaj Ferrari).

Fisichella, który wystartował z pole position prowadził przez większą część dystansu. W czołówce kolejność zmieniała się jedynie po wizytach w boksach kolejnych zawodników.

Na kilkanaście okrążeń przed metą, na prowadzenie wrócił Fisichella, który miał 10 sekund przewagi nad kolegą z zespołu Renault, Fernando Alonso. Kilka sekund straty do Hiszpana notował Jenson Button, a dalej już z kilkudziesięciosekundową różnicą jechał Juan Pablo Montoya, który wyprzedzał Nicka Heidfelda.

Wydawało się, że Alonso może odrobić stratę do lidera, jednak po kilku szybko przejechanych okrążeniach mistrz świata zrezygnował z pogoni. Podobnie jak Michael Schumacher, który po wyjeździe z boksu znalazł się niedaleko za Felip Massą (obaj Ferrari)) i nie mógł/nie chciał ryzykować wyprzedzania. Przypomnijmy, że tzw. team orders, czyli narzucanie przez szefostwo zespołów kolejności na mecie jest zabroniony.

Ostateczna kolejność ustaliła się na pięć okrążeń przed metą, gdy spektakularnym wybuchem silnika zakończył swoją jazdę Nick Heidfeld (BMW). Dzięki temu o jedną pozycję awansowali piloci Ferrari (Massa i Schumacher) oraz Jacques Villeneuve (również BMW), a na ósme, ostatnie punktowane miejsce wskoczył Ralf Schumacher (Toyota).

Poza Heidfeldem zawodów nie ukończyli m.in. Kimi Raikonnen (McLaren), który z powodu kolizji z Christianem Klienem wypadł z toru już na pierwszym okrążeniu, obaj kierowcy Red Bull Racing (Christian Klein i David Coulthard), którzy mieli problemy z silnikami Ferrari oraz obaj kierowcy Williamsa (Mark Webber i Nico Rosberg) - w tym wypadku zawiodły jednostki przygotowane przez Coswortha.

Wyścig w Malezji pokazał, że zespoły wciąż mają poważne problemy z wytrzymałością nowych silników V8. Przypomnijmy, że zgodnie z przepisami jedna jednostka napędowa ma wystarczyć na dwa weekendy Grand Prix (wyjątkiem jest sytuacja, gdy kierowca nie ukończył pierwszych zawodów, wówczas w drugim wyścigu może wystartować z nowym silnikiem).

Ponadto wymiana silnika przed kwalifikacjami oznacza cofnięcie o 10 miejsce, a po kwalifikacjach - równa się startowi z ostatniej pozycji. W Malezji wymiany silników dokonało aż pięciu kierowców (Michael i Ralf Schumacherowie, Rubens Barichello, Felipe Massa, David Coulthard). Kolejnym siedmiu nie udało się dojechać do mety z powodu awarii jednostki napędowej.

W sumie więc silnikowe kłopoty dotknęły ponad połowę kierowców!

Tymczasem Robert Kubica jest już w drodze na tor Paul Ricard w Le Catellet koło Marsylii, gdzie będzie przygotowywał bolidy przed GP Australii (to już za dwa tygodnie!).

Wyniki GP Malezji:

1. Giancarlo Fisichella Renault 1:30.40,529
2. Fernando Alonso Renault               +4,5 s
3. Jenson Button Honda                   +9,6 s
4. Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes  +39,3 s
5. Felipe Massa Ferrari                 +43,2 s
6. Michael Schumacher Ferrari           +43,8 s
7. Jacques Villeneuve Sauber-BMW        +80,4 s
8. Ralf Schumacher Toyota               +81,2 s
9. Jarno Trulli Toyota                  +1 okr.
10. Rubens Barrichello Honda            +1 okr.
11. Vitantonio Liuzzi STR-Cosworth      +2 okr.
12. Christijan Albers MF1-Toyota        +2 okr.
13. Tiago Monteiro MF1-Toyota           +2 okr.
14. Takuma Sato Super Aguri-Honda       +3 okr.
Nie ukończyli (na okrążeniu):

Nick Heidfeld Sauber-BMW  (50) 
Scott Speed STR-Cosworth  (43)
Yuji Ide Super Aguri-Honda  (35)
Christian Klien RBR-Ferrari  (28)
Mark Webber Williams-Cosworth  (17)
David Coulthard RBR-Ferrari (12)
Nico Rosberg Williams-Cosworth  (8)
Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes (0)
Klasyfikacja MŚ kierowców (po 2 z 18 wyścigów):

 1. Fernando Alonso (Hiszpania/Renault)             18 pkt
 2. Michael Schumacher (Niemcy/Ferrari)             11
 3. Jenson Button (W.Brytania/Honda)                11
 4. Giancarlo Fisichella (Włochy/Renault)           10
 5. Juan Pablo Montoya (Kolumbia/McLaren-Mercedes)   9
 6. Kimi Raikkonen (Finlandia/McLaren-Mercedes)      6
 7. Felipe Massa (Brazylia/Ferrari)                  4
 8. Mark Webber (Australia/Williams-Cosworth)        3
 9. Jacques Villeneuve (Kanada/BMW Sauber)           2
10. Nico Rosberg (Niemcy/Williams-Cosworth)          2
11. Ralf Schumacher (Niemcy/Toyota)                  1
12. Christian Klien (Austria/Red Bull-Ferrari)       1
Klasyfikacja MŚ konstruktorów (po 2 z 18 wyścigów):

 1. Renault                 28 pkt
 2. Ferrari                 15
 3. McLaren-Mercedes        15
 4. Honda                   11
 5. Williams-Cosworth        5
 6. BMW Sauber               2
 7. Toyota                   1
 8. Red Bull-Ferrari         1

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje