Dodge w Polsce

Aż 41% posiadanych przez Polaków aut ma więcej niż 10 lat. Wprawdzie wśród nich nie jest tak mało Mercedesów, ale to także auta raczej starsze niż nowsze, w przeważającej większości sprowadzone z zagranicy.

A ile nowych aut tej marki kupili Polacy w roku ubiegłym? 2361, czyli o 18 procent miej niż w roku 2004, kiedy to nabyli 2862 auta. Między innymi o tym mówił na konferencji prasowej w Warszawie szef polskiego przedstawicielstwa DaimleraChryslera Automotive Winfried Blum. Przedstawił on także plany DCAP na rok bieżący. Z dziennikarzami spotkał się także nowy szef sprzedaży i marketingu tej firmy Paweł Miszkowski.

Reklama

Spadek sprzedaży odnotowano we wszystkich segmentach i markach niemiecko-amerykańskiego koncernu. Pomimo złych wyników (które - jak zapowiedział Blum - spowodują zwolnienie 10 procent pracowników w polskiej centrali DC) udało się koncernowi utrzymać, a nawet powiększyć sieć sprzedaży. Aktualnie w Polsce działa 54 dealerów (o 5 więcej niż rok temu).

Łącznie sprzedaż pojazdów grupy DaimlerChrysler w 2005 roku (Mercedesy, Chryslery, Jeepy, Smart, Mitsubishi Canter) wyniosła 8.647 pojazdy i była niższa o 17,1 procent niż w roku 2004.

Przyszłość DaimleraChryslera w Polsce nie jest malowana jednak w czarnych kolorach. Sposobem na większą sprzedaż (Miszkowski: "Plany to sprzedaż 3 tysięcy aut i udział w rynku w wysokości 1,3 %. To minimum, aby zapewnić rentowność dealerów") mają być nowe modele Merecedesa oraz pojawienie się na naszym rynku marki Dodge. Te nowe Mercedesy to m.in. zmieniona całkowicie E-klasa, której prasowa premiera odbędzie się w Nowym Jorku, a także cieszący się bardzo dobrą opinią Sprinter.

Istotne będzie także wprowadzenie do samochodów grupy DC technologii Bluetec. (Blum: "Nasza przyszłość jest niebieska").

Marka Dodge ma pojawić się w Polsce za około 6 tygodni. Na początku 17 dealerów w całej Polsce oferować będzie model o nazwie Kaliber, czyli pierwszy kompaktowy samochód w grupie Chryslera z elektronicznie sterowanym napędem na cztery koła, którego cena nie została jeszcze ustalona. W roku przyszłym pojawić się ma także średniej wielkości SUV o nazwie Nitro.

Dowiedz się więcej na temat: Polsko! | Auta | procent

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje