Dąbrowski zamiast Pola!

Będziemy mieć swojego człowieka w rządzie! Jak się dowiadujemy desygnowany na nowego premiera Marek Belka zaproponuje objęcie stanowisko ministra infrastruktury Andrzejowi Dąbrowskiemu, znanemu muzykowi, dziennikarzowi i rajdowcowi. Zastąpi on na tym urzędzie nielubianego powszechnie Marka Pola.

Andrzej Dąbrowski z motoryzacją związany jest od wielu lat. Oto co powiedział na ten temat reporterowi INTERIA.PL : Prawo jazdy zdałem na harleyu 750 z przyczepką kiedy miałem 16 lat. Ale wcześniej już umiałem prowadzić samochód bo nauczył mnie Ojciec. Przyznaję, że po zdobyciu tytułu V-ce Mistrza Polski w rajdach na samochodzie simca 8 jeździłem po ulicach Krakowa jak idiota. Wtedy jeździło się po Rynku Głównym i wjeżdżało w ulicę św. Jana nie ujmując pedału gazu aż do końca ulicy, by z piskiem opon pokonać lewy zakręt przy hotelu Francuskim. Głupota i tyle.

Reklama

Nic na to nie poradzę, kocham samochody. Miałem ich już własnych 36. Dwa mi ukradli. Właściwie wszystko co zarabiałem wydawałem na auta i ściganie się. 30 lat wstecz jeszcze było mnie stać na malucha do wyścigów.

Od kilku lat jeżdżę dostawczą mazdą 2200 osobiście przerobioną na auto kempingowe. Żona ma hondę civic coupe, którą także mam pod swoją opieką. W Warszawie mało jeździmy, bo nie ma gdzie zaparkować i przeciętna prędkość po mieście to kilkanaście km/h. Szkoda marnować drogiego paliwa i zawieszenia samochodu na koszmarnych nawierzchniach. Najbardziej cenię japońskie pojazdy. Bezawaryjne, solidne, pewne, o dobrych przyspieszeniach. Dzięki pracy w Tygodniku Motor i jazdom testowym, mam możliwość zapoznania się z niemal każdym nowym samochodem. To wielka przyjemność.

Przeszkadza mi skandaliczna jakość polskich dróg, lekceważenie podstawowych przepisów przez młodych kierowców na szybkich, zachodnich samochodach, brak myślenia za kierownicą i zbyt wysoki koszt utrzymania samochodu w stosunku do przeciętnego zarobku.

Chciałbym, żeby w Polsce rozwinął jak najprędzej caravaning i wyprodukowano polski samochód kempingowy średniej wielkości.

Dziennikarz...
Już od lat pisywał od czasu do czasu ilustrowane własnymi fotografiami reportaże ze swoich muzycznych podróży po świecie do Przekroju i Motoru. Współpracował z Panoramą (kącik jazzowy), z miesięcznikiem Jazz (relacje z koncertów), miesięcznik Jazzi (recenzje CD). W Polityce krytycznie oceniał działalność PRiTV i życia estradowego w Polsce. W latach 70 przez 5 lat prowadził w radiowej "Trójce" audycje muzyczne: "Trzy kwadranse jazzu" i "Z wokalistyką na Ty". Był też członkiem zespołu redakcyjnego tygodnika "Motor". Testował samochody, pisał o motoryzacji i bezpieczeństwie ruchu drogowego. Prowadził także dział motoryzacji w miesięczniku "Gentleman". Publikował także na łamach naszego serwisu!
... i kierowca
Od 1957 gdy pozwalały mu czas i finanse, startował w rajdowych i wyścigowych samochodowych mistrzostwach Polski. Odnosił sporo sukcesów: V-ce Mistrz Polski (1957), czterokrotny udział w Rajdzie Polski. Był w rajdowym teamie FSO (1975). III miejsce w kl. N3 "Elmot" (1997). Mistrz Polski dziennikarzy ( 1991, 1992,1993, 1995). W Grand Prix Fiat Auto Poland zajmuje II m. (marzec 2000), IV miejsce w WSMP w klasie N1 (1983). Dwa sezony startów w Pucharze Cinquecento (1993, 1995). Na czterdziestolecie swoich startów w GSMP zajmuje IV miejsce w Gr. N (1997). Zajął II miejsce w klasie 2 w sezonie (1995) w rallycrossie.

Jak poradzi sobie na ministerialnym stołku? Zapewne równie dobrze jak na estradzie, przy klawiaturze komputera i za kierownicą rajdowego samochodu. Życzymy mu tego!

Tekst ten jest żartem prima aprilisowym.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama