Czy 480-konne BMW pokona audi i mercedesa?

Jak już informowaliśmy, w 2012 roku BMW wraca do wyścigów DTM. Ostatni raz firmowy team BMW startował na torach DTM w 1994 roku. Wiadomo już jak "wyścigówka" koncernu z Monachium będzie wyglądać. Pokazano ją właśnie podczas prezentacji w Monachium.

Za kierownicą BMW M3 DTM (o mocy 480 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3 sekundy) w przyszłym sezonie zasiądą Anglik Andy Priaulx i Brazylijczyk Augusto Farfus.

Reklama

DTM to Deutsche Tourenwagen Masters. Seria ruszyła w 1984 roku jako następcę DRM (Deutsche Rennsport Meisterschaft). W pierwszym sezonie wzięło udział sześciu konstruktorów - Rover, BMW, Alfa Romeo, Ford, Chevrolet i Volvo a nieco później Audi oraz Mercedes.

Kryzys nastąpił na początku lat 90. XX wieku. Wewnętrzne spory o kształt regulaminu technicznego spowodowały wycofanie się zespołu Audi w 1992 roku. Trzy lata później seria uległa likwidacji, a w jej miejsce powołano ITC (International Touring Car Championship).

Jednak w 1996 roku czołowe zespoły, Alfa Romeo i Opel zrezygnowały z udziału w nowych mistrzostwach, tym samym zrywając ostatnie połączenie z dawnym DTM.

W latach 1994-1999 rozgrywano mistrzostwa STW (Super Tourenwagen Cup), które po likwidacji DTM pozostały jedyną liczącą się serią samochodów turystycznych w Niemczech, aczkolwiek nie budzącą już tylu emocji.

W 2000 roku dzięki inicjatywie Audi, Opla i Mercedesa reaktywowano mistrzostwa DTM.

Do chwili obecnej, mimo kilku zapowiedzi, do serii nie dołączyła żadna marka spoza Niemiec. Co więcej, w 2005 roku z udziału w DTM zrezygnował Opel. W sezonie 2007 walka o tytuł ponownie była wewnętrzną sprawą Audi i Mercedesa. W różnych okresach swojej kariery w DTM startowało wielu przyszłych i byłych kierowców Formuły 1 m. in. Michael Schumacher, Mika Häkkinen, Giancarlo Fisichella, Alexander Wurz, a przede wszystkim najbardziej utytułowany zawodnik w historii cyklu, Bernd Schneider. (wikipedia)

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje