Będzie można jeździć szybciej

W I kwartale 2009 roku GDDKiA rozpoczęła przegląd oznakowania dróg krajowych, którego celem jest wyeliminowanie nieprawidłowości w oznakowaniu i zabezpieczeniu robót budowlanych.

Do kwietnia 2009 r. opracowano zmiany w 254 projektach organizacji ruchu z czego zmienionych i zatwierdzonych przez właściwe komendy policji zostało już 179 projektów.

Zakresem kontroli zostało objęte oznakowanie pionowe, szczególnie ograniczenia prędkości, oznakowanie kierunkowe, oznakowanie poziome i sygnalizacje świetlne. Weryfikacja jest prowadzona w celu oceny jej wpływu na efektywność i bezpieczeństwo ruchu drogowego.

GDDKiA zamierza usunąć zbyteczne, nieuzasadnione lub zbyt restrykcyjne ograniczenia prędkości, zmniejszyć zbyt rozległe obszary zabudowane, a także sprawdzić konieczność używania w konkretnych miejscach sygnalizacji świetlnych stało-czasowych lub zaprogramowanych jako "all red", które ograniczają przepustowość drogi.

Do kwietnia 2009 r. opracowano zmiany w 254 projektach organizacji ruchu z czego zmienionych i zatwierdzonych przez właściwe komendy policji zostało już 179 projektów.

Reklama

Oto przykłady:

- likwidacja znaków B-33, ograniczających prędkość - 176;

- podwyższenie prędkości dopuszczalnej - 83;

- zmiana zakresu obszaru zabudowanego - 99;

- zmiany w programach sygnalizacji świetlnej - 24;

Wdrożenie pozostałych zaprojektowanych zmian w większości planowane jest do końca I połowy 2009 roku.

Dowiedz się więcej na temat: oznakowania | GDDKiA | oznakowanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy