Autodelta wraca!

5 marca 1963 roku we Włoszech powstała firma Auto-Delta, mająca za zadanie przygotowanie samochodów Alfa Romeo do startów w wyścigach. Od stworzenia Giulii TZ do 1983 roku, czyli przez dwadzieścia lat swojego istnienia Autodelta pełniła także rolę wydziału zaawansowanych eksperymentów Alfy Romeo.

Dorobek Autodelty obejmuje m.in opracowanie silników napedzanych alkoholem, pompy wtryskowej Spica, zastosowanie suchej skrzyni korbowej w produkowanych seryjnie silnikach, realizację prototypów np. opracowanie w latach siedemdziesiatych na bazie Alfasud SW koncepcji auta typu SUV.

Wsród najważniejszych osiagnięć firmy znajdują się również Coupé Sprint V6 z silnkiem umieszczonym z tyłu i wzdłużna pieciobiegowa skrzynia biegów, układ hamulcowy z dwiema szczękami dla jednej tarczy oraz pierwszy przykład bezpiecznego zbiornika. Autodelta wykorzystała również jako pierwsza tytan w dźwigniach zawieszenia i wprowadziła wykorzystywane dziś w najnowocześniejszych samochodach seryjnych ramiona wahacza tłoczone w aluminium.

W tym roku znak Autodelta wraca na tory wyścigowe - pojawi się w tegorocznych Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych z nowymi modelami alfy romeo. W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych Autodelta firmowała starty Alfa Romeo Giulia, w wersjach TZ1, TZ2, GTA, GTAJ i GT Am. Teraz jej miejsce zajmie Alfa 156 w wersji GTA, zwyciezczyni dwóch ostatnich edycji Mistrzostw Europy Samochodów Turystycznych. To powrót znaku, który kiedyś z powodzeniem reprezentował markę Alfa Romeo na wszystkich torach świata.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alfa Romeo | romeo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy