Auto ważniejsze niż Garbus, 2CV i Fiat 500 razem wzięte!

Gdyby uszeregować samochody wg ich znaczenia dla rozwoju motoryzacji przed Volkswagenem Garbusem, Citroenem 2CV czy Fiatem 500 znalazłby się Mercedes klasy S.

Nie chodzi wcale o to, że każda kolejna generacja na nowo definiowała słowa komfort, czy prestiż. Samochód od zawsze stanowił swego rodzaju wycieczkę w przyszłość -wyznaczał trendy i standardy dla kolejnych pokoleń aut popularnych.

Reklama

To właśnie klasa S - w 1981 roku - jako pierwsza otrzymała m.in. system ABS, była też pierwszym seryjnie produkowanym autem z poduszką powietrzną i napinaczami pasów bezpieczeństwa. Prestiżowa "eska" jako pierwsze auto na świecie otrzymała też system wspomagania awaryjnego hamowania, łącze wi-fi (1997 rok) czy wykorzystujący podczerwień system Night Visio wspomagający kierowcę w czasie jazdy w nocy (2004 rok). Model był też pierwszą prestiżową limuzyną, która oferowana była z silnikiem Diesla.

Z tym większym zainteresowaniem miłośnicy motoryzacji śledzą prace nad kolejnym wcieleniem flagowego Mercedesa, które oficjalnie zadebiutować ma we wrześniu 2013 roku, na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem. Jak nas poinformował Marek Sworowski z Mercedes-Benz Polska pierwsze oficjalne zdjęcia klasy S pojawią się w maju.

Firma ze Stuttgartu jest na razie na etapie testów tego auta. Właśnie z takich jazd pochodzą zdjęcia.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje