Audi h-tron concept - wodorowa przyszłość

Duży zasięg, krótkie czasy tankowania, sportowe osiągi - studyjnym h-tron quattro concept Audi chce zademonstrować duży potencjał drzemiący w ogniwach paliwowych.

Premierowy samochód z Ingolstadt posiada wyłącznie elektryczne silniki, dla których źródłem energii są ogniwa paliwowe, zasilane wodorem.

W h-tron quattro zastosowano dwa elektryczne motory - przy osi przedniej i tylnej (Audi mówi tu o "zelektryfikowanym" quattro). Silnik z przodu generuje 122 KM, natomiast ten z tyłu 190 KM. Pozwala to temu crossoverowi na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż siedem sekund. Jego zbiorniki wodoru można w napełnić zaledwie w cztery minuty, a zasięg samochodu wynosi maksymalnie 600 km.

Reklama

Audi h-tron quattro concept pokazuje ponadto, jak będą funkcjonować systemy autonomicznej jazdy i zdalnego parkowania, które już w roku 2017 trafią do seryjnej produkcji i znajdą się w luksusowej limuzynie - A8. Sercem systemu autonomicznej jazdy jest w Audi centralny komputer wsparcia kierowcy, zwany w skrócie zFAS. "Przelicza" on w czasie rzeczywistym obraz otoczenia pojazdu, a następnie udostępnia te informacje systemom wsparcia kierowcy, systemowi autonomicznej jazdy oraz zdalnego parkowania. Dwa ostatnie systemy mogą przejąć kontrolę nad pojazdem podczas parkowania i podczas poruszania się w spowolnionym ruchu na autostradach, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania. Warunkiem jest jedynie nieprzekraczanie przy takich manewrach prędkości 60 km/h.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy