Alda Motorsport rozpoczyna sezon

FIA GT Championship - najważniejszy światowy serial wyścigów samochodów sportowych - rusza w nadchodzący weekend na Circuit de Catalunya.

Tor zbudowany w 1991 roku z myślą o Grand Prix Hiszpanii F1, po raz pierwszy gościć będzie uczestników Mistrzostw FIA GT. Nowoczesny autodrom o długości 4,730 km, położony w Montmelo, 20 km na północ od Barcelony, stanowi własność Real Automovil Club de Catalunya.

Zajęcia na torze rozpoczną się w środę - od testów Formuły Renault V6, zaplanowanych również na czwartek. Tego dnia ruszą treningi dla uczestników Mistrzostw Europy Samochodów Turystycznych. W piątek przewidziano pierwsze treningi dla samochodów GT. Na sobotę zaplanowano dwie sesje kwalifikacyjne po 45 minut, a w niedzielę odbędzie się trzygodzinny wyścig o mistrzowskie punkty, transmitowany na żywo przez "Eurosport".

Reklama

Oprócz 35 stałych startujących, organizatorzy przyjęli trzy pojazdy N-GT zgłoszone na zasadach race by race, zatem w wyścigu weźmie udział 38 samochodów. Po raz pierwszy w historii, miejsce w całym cyklu zapewnił sobie polski zespół - Alda Motorsport. Andrzej Dziurka i Wojciech Dobrzański będą się zmieniać za kierownicą 435-konnego Porsche 996 GT3 RS w wersji 2003. Kibicujemy numerowi startowemu 56! Wśród rywali naszych kierowców w klasie N-GT znalazło się dziewięć ekip w Porsche 996 GT3 RS oraz osiem w Ferrari 360 Modena.

W klasie GT nastąpi debiut pierwszego homologowanego pojazdu kategorii Supercars - Saleena S7R. Dwa egzemplarze wystawi Graham Nash Motorsport, jeden - Konrad Motorsport, najprawdopodobniej

dzielący boks z Aldą. Mistrzowski samochód w ostatnich dwóch edycjach, Chrysler Viper GTS-R przeszedł kolejną modernizację. Larbre Competition liczy na Christophe'a Bouchuta i tuż przed wyścigiem poda nazwisko zmiennika francuskiego kierowcy. Philippe Alliot i Mike Hezemans połączyli siły, zgłaszając dwa Vipery zespołu pod nazwą Force One Racing Festina Carsport. Z amerykańskich, 8-litrowych potworów będą także korzystać szwedzki Roos Optima Racing i holenderski Zwaan's Racing.

Ferrari 550 Maranello odniosły w ubiegłym roku cztery zwycięstwa i wywalczyły pięć pole position. Na liście zgłoszeń znalazło się sześć włoskich samochodów, przygotowanych przez trzy firmy. BMS Scuderia Italia i Care Racing korzystają z 550-ek zbudowanych przez Prodrive. JMB Racing wystawia dwa egzemplarze z garażu Italtechniki, a w połowie sezonu powinien otrzymać nowe modele 575 Maranello. Do prowadzenia samochodów zaangażowano renomowane dwójki Boris Derichebourg/David Terrien oraz Fabio Babini/Philipp Peter. Niemiecki Wieth Racing przedstawi własną wersję 550-ki.

Mistrz z 2000 roku, Lister Racing zgłosił dwa Stormy z silnikiem Jaguara. Liderem zespołu będzie Jamie Campbell-Walter. Z najświeższych sensacji kadrowych - brytyjski zespół pozyskał gwiazdy BMS, Jeana-Denisa Deletraza i Andreę Picciniego. Trzeciego Listera wystawi prywatna ekipa Creation Autosportif. Listę marek uzupełnia Porsche. Proton Competition, wierny serii od 1997 roku, zgłosił nieco już wiekowy model 911 GT2.

Andrzej Dziurka i Wojciech Dobrzański mają za sobą 730 km przejechanych na Circuit de Catalunya podczas testów przed miesiącem. Ambicje polskich kierowców sięgają punktowanej ósemki, choć zadanie nie będzie łatwe. Debiutantom przyjdzie ścigać się w N-GT z takimi asami jak Stephane Ortelli, Marc Lieb, Gabriele Gardel, Tomas Enge, Darren Turner, Kelvin Burt, Jamie Davies, Andrea Bertolini, Fabrizio De Simone, czy Miguel de Castro

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: porsche | fia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy