10 najbardziej awaryjnych silników. Te auta omijaj szerokim łukiem

Chęć obniżenia kosztów? Zbyt mało wyczerpujące testy? Wszystko to poskutkowało wadami fabrycznymi silników. Sprawdź, których jednostek unikać!

Na większości internetowych forów motoryzacyjnych znajduje się przyklejony u góry wątek, o treści np. "usterki silnika 2.0 - objawy i rozwiązanie". W niektórych przypadkach liczba wątków na temat usterek danego silnika jest tak duża, że można zastanawiać się, jak w ogóle producent dopuścił do sprzedaży tak wadliwego produktu.

W naszym zestawieniu uwzględniliśmy tylko silniki naprawdę popularne na rynku wtórnym. Zdarzają się bowiem takie pomyłki, jak francuskie próby skonstruowania oszczędnego silnika benzynowego z wtryskiem bezpośrednim, czyli 2.0 IDE w Renault i 2.0 HPI w Citroenie. Obydwa wycofano po bardzo krótkim czasie i na rynku wtórnym praktycznie się ich nie spotyka. Co innego z Volkswagenem, który równocześnie produkował liczne silniki o najwyższej renomie, jak niezniszczalny 1.6 8V, 1.9 TDI czy 2.5 TDI w modelu Caravelle, oraz dość chybione propozycje jak 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami czy 2.5 TDI V6. Wiele kontrowersji wzbudza też obecnie wytwarzany 1.4 TSI, zwłaszcza w wersji Twincharger.

Warto zauważyć, że siedem na dziesięć najbardziej problematycznych silników to diesle. Dysproporcja wynika z tego, że diesle stały się znacznie bardziej skomplikowane i wysilone od jednostek benzynowych. Dla silnika benzynowego z turbodoładowaniem moc 100 KM z 1 litra pojemności to norma. Dla diesla - szczyt możliwości, wiążący się z wielkim obciążeniem układu korbowo-tłokowego. Dodatkowo, normy emisji spalin wymusiły na producentach zwiększenie ilości delikatnego osprzętu w silnikach wysokoprężnych - filtry cząstek stałych, turbiny z łopatkami o zmiennej geometrii, klapy zmieniające długość kolektora czy układy EGR to najczęstsze źródła awarii.

Reklama

To jednak generalizacja, która dotyczy wszystkich nowoczesnych diesli.

Ranking 10 najbardziej awaryjnych silników i aut, w których je montowano, znajdziesz na magazynauto.pl.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy