Fiat, czyli Fix It Again Tomorrow? Amerykanie już tak nie myślą

Chociaż USA jest największym rynkiem zbytu dla takich ikon, jak Ferrari czy Lamborghini, Amerykanie nigdy nie pałali miłością do masowej włoskiej motoryzacji.

Najlepszy wynik odnotowano na amerykańskiej ziemi w 1979 roku, gdy sprzedaż włoskich aut napędzał irański kryzys naftowy. Na nieszczęście dla Włochów ceny ropy na światowych rynkach szybko spadły i w 1981 roku w USA zapanowała moda na SUV-y. Udział włoskich marek na amerykańskim rynku stał się wówczas "homeopatyczny", w 1984 roku Fiat i Lancia wycofały się zza Oceanu.

Powrót do USA nie był dla Włochów łatwy. Po pierwsze, większość Amerykanów nie zdawała sobie sprawy z istnienia marki, a - po drugie - ci, którzy o niej wiedzieli (w oparciu o wcześniejsze doświadczenia) rozszyfrowywali jej nazwę słowami Fix It Again Tomorrow, czyli "jutro napraw to ponownie".

Reklama

Trzeba jednak przyznać, że operacja zakończyła się sukcesem. Amerykanie przekonali się do niewielkiej "pięćsetki", w salonach w USA zamówić można również Abartha 500 czy nowego Fiata 500L. Czytaj więcej w serwisie poboczem.pl.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy