Wielki sukces Polaków. Niemcy mogą nam zazdrościć!

Już za dwa dni, w Hanowerze, rozpoczną się 66. Targi Pojazdów Użytkowych IAA Comercial Vehicles 2016.

Impreza każdego roku przyciąga do Niemiec przewoźników, kierowców i fanów ciężarówek z całego świata. Tegoroczna edycja obfitować będzie w nowości. Nie zabraknie również polskiego akcentu!

Reklama

Miłośnicy aut ciężarowych nie przejdą obojętnie obok stoiska Scanii. Szwedzki producent zaprezentuje w Hanowerze zupełnie nową, flagową rodzinę swoich pojazdów - serię R. Dzięki poprawie aerodynamiki i usprawnieniu jednostek napędowych nowe auta legitymują się o 5 proc. mniejszym zużyciem paliwa niż poprzednia generacja.

Jak już informowaliśmy - nowa seria R będzie pierwszą na świecie ciężarówką wyposażoną w kurtyny boczne dla kierowcy i pasażera. Te chronić mają nie tylko głowy podróżujących pojazdem osób, ale też zapobiegać wyrzuceniu ich z kabiny w przypadku dachowania lub wywrócenia się ciężarówki.

Ciekawie zapowiada się też stoisko firmy Bosch. Niemcy zaprezentują prototyp autonomicznego ciągnika siodłowego o nazwie Bopsch VisionX - wizję ciężarówki roku 2026. Firma prognozuje, że już za 10 lat nowe ciężarówki będą w stanie poruszać się po autostradach bez ingerencji kierowcy. Zaawansowane testy tego typu autonomicznych rozwiązań prowadzą obecnie m.in. Volvo i Mercedes.

Z punktu widzenia polskich fanów samochodowej "wagi ciężkiej" najważniejszym wydarzeniem IAA 2016 będzie oficjalne wręczenie statuetki "Bus of the Year 2017" przedstawicielom Solarisa. Przyominamy, że opracowany w Bolechowie elektryczny Solaris Urbino zdobył niedawno prestiżowy tytuł Autobusu Roku 2017! Polska konstrukcja  - w oczach jurorów - okazała się lepsza niż konkurencyjne pojazdy firm Ebusco, Irizar, Van Holl i Mercedes!

Nowy Solaris Urbino 12 electric wyposażony został w baterie o pojemności 240 kWh. W autobusie zamontowano dwa systemy ładowania: z wykorzystaniem pantografu, np. w trakcie postoju na przystankach, lub poprzez złącze typu plug-in z ładowarki znajdującej się na terenie zajezdni autobusowej. W czasie jazd konkursowych w Brukseli bateryjny Solaris był ładowany za pomocą ładowarki nowej generacji o mocy wyjściowej 80 kW, opracowanej i wyprodukowanej przez firmę Ekoenergetyka - Polska. Mobilna ładowarka typu plug-in została podłączona do specjalnie przygotowanego w tym celu słupa z pantografem. Takie rozwiązanie sprawia, że zasięg elektrycznego Urbino jest w praktyce nieograniczony.

Organizatorem konkursu "Bus of the Year"  jest ACE (Association of Commercial Vehicle Editors), czyli Stowarzyszenie Europejskich Wydawców Czasopism Branży Pojazdów Użytkowych. Konkurs na najlepszy autobus miejski organizowany jest co dwa lata - naprzemiennie z konkursem na najlepszy autokar ("Coach of the Year").

Zobacz na filmie koncepcyjną ciężarówkę Bosch VisionX:

Dowiedz się więcej na temat: Solaris

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje