Lubisz niemieckie klasyki? Oto coś dla ciebie!

Około 70 proc. spośród wszystkich wyprodukowanych samochodów ze znaczkiem Porsche wciąż zachowuje sprawność i nadaje się do jazdy. Firma z Zuffenhausen bardzo dba o właścicieli klasycznych modeli.

Oferta Porsche Classic obejmuje niezliczone, oryginalne akcesoria, dzięki którym leciwe pojazdy pełnić mogą rolę auta codziennego użytku. Przykładowo - za około 1200 euro - dokupić można chociażby nowoczesny radioodtwarzacz z wbudowaną nawigacją satelitarną i 3,5-calowym ekranem.

Stylizowane zgodnie z panującymi przed laty trendami urządzenie pasuje do wszystkich generacji modelu 911 począwszy od aut z lat sześćdziesiątych.

W ofercie marki znajduje się również komplet części zamiennych do większości klasycznych modeli obejmujący nawet takie elementy, jak - wykonane współczesnymi metodami - oryginalne deski rozdzielcze.

Reklama

Teraz w cennikach Porsche Classic pojawiły się również, zaprojektowane specjalnie z myślą o klasykach, opony. Producent z Zuffenhausen opracował i przetestował opony dopasowane do poszczególnych generacji pojazdów, między innymi projektowane we współpracy z firmą Pirelli.

Wyglądem nowe modele ogumienia odpowiadają swoim historycznym odpowiednikom, ale pod względem właściwości jezdnych spełniają wymagania stawiane nowoczesnym produktom. Łącznie dostępne są 32 nowe generacje opon dla modeli z lat 1959-2005: Porsche serii 356 (B i C), Boxster (986), 911 (model G, 964, 993 i 996), a także dla modeli z układem napędowym transaxle (924, 928, 944 oraz 968).

Klasyczne opony mają oznaczenie homologacyjne Porsche - "N", identyfikujące je, jako ogumienie specjalnie dla samochodów Porsche. Co ważne - opony nie są jedynie wznowieniami modeli historycznych - zostały opracowane od podstaw. Owszem, wyglądają jak swoje pierwowzory, oferują jednak właściwości jezdne typowe dla nowoczesnego ogumienia.

Autentyczne wzory boków i bieżnika oraz rozmiary - dla pojazdów wytwarzanych począwszy od lat 60. aż do 90. - podkreślają wyjątkową dbałość o oryginalny wygląd historycznych samochodów sportowych z Zuffenhausen. Skład materiałów użytych do produkcji mieszanki zapewnia doskonałe walory w zakresie trakcji i obciążeń, a konstrukcja nośna odpowiada tej spotykanej we współczesnych osnowach. Nowe opony łączą doskonałą przyczepność na mokrej nawierzchni z niskim poziomem szumów i dobrymi wartościami współczynnika oporu toczenia - w rezultacie spełniają wszystkie kryteria homologacji pojazdów w ramach oficjalnych przepisów unijnych.

Przy opracowywaniu nowych opon testerzy Porsche współpracowali z byłym rajdowym mistrzem świata, Walterem Röhrlem. Bazując na swoim ogromnym doświadczeniu z historycznymi modelami Porsche, legendarny kierowca dostarczył cennych wskazówek na temat właściwości jezdnych nowego ogumienia.

Wśród opon Pirelli dostępnych w ramach aktualnych serii testowych wprowadzonych przez Porsche były modele Pirelli CN36, a także Pirelli P7 oraz Pirelli Zero Rosso. Pierwotnie opony Pirelli P Zero Rosso trafiały do Porsche 911 (993) począwszy od rocznika 1994. Dzisiaj są dostępne ponownie w 11 powszechnie stosowanych rozmiarach.

Poza zabytkowymi i klasycznymi oponami do normalnej eksploatacji drogowej Porsche opracowało również specjalne ogumienie do stosowania w autach historycznych używanych w sportach motorowych. Przykładem są tu opony P Zero Trofeo R, opracowane jako "półslicki" i dostarczane w rozmiarze o średnicy od 16 do 18 cali. Powstały one specjalnie z myślą o sportowej rywalizacji aut zabytkowych - takiej jak wyścigi na torze lub rajdy, z uwzględnieniem panujących tam wysokich obciążeń termicznych.

Obecnie dla modeli z lat 1959-2006 dostępnych jest 161 różnych rekomendacji letniego ogumienia. Program dla klasycznych opon Porsche uzupełnia dodatkowe 131 rekomendacji dla ogumienia zimowego. Razem z programem dla popularnych "współczesnych klasyków" (tzw. youngtimerów) - czyli modeli 911 z serii 993 oraz 996 - i obecnych modeli z ostatnich 10 lat, łączna liczba rekomendacji dla wszystkich samochodów Porsche oraz wszystkich wprowadzonych obecnie wersji ogumienia wynosi... 2200. Opony zamawiać można w dowolnym Porsche Centrum na świecie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy