Mercedes G 500 4x4². Leśny potwór

W gamie modelowej Mercedesa klasy G nieczęsto pojawia się nowy pojazd. Oferta niemieckiej marki poszerzyła się właśnie o wersję G 500 4x4², którą - w roli auta pokazowego - podziwiać mogliśmy na tegorocznym salonie motoryzacyjnym w Genewie.

Na tle oferowanych do tej pory odmian "Gelendy" nowe auto wyróżnia się jeszcze lepszymi właściwościami terenowymi. Oprócz regulowanego zawieszenia z podwójnymi kolumnami resorującymi przy każdym z kół, pojazd otrzymał też - typowe dla tego modelu - blokowane w czasie jazdy dyferencjały i portalowe mosty, które znacznie zwiększają prześwit. W przypadku Mercedesa G 500 4x4² wynosi on aż 450 mm, głębokość brodzenia to rekordowe 1000 mm.

By zapewnić stabilne prowadzenie na utwardzonych nawierzchniach inżynierowie zdecydowali się poszerzyć rozstaw kół o 299 mm. Auto porusza się na monstrualnych 22-calowych, aluminiowych obręczach z oponami w rozmiarze 325/55.

Pod maską kryje się znany z modeli AMG GT czy C63, podwójnie doładowany, benzynowy V8 o pojemności 4,0 l. Jednostka rozwija moc 422 KM i zapewnia - nieoceniony w terenie - maksymalny moment obrotowy 610 Nm.

Ceny Mercedesa G 500 4x4² na rodzimym, niemieckim rynku, startują z pułapu 226 100 euro.

INTERIA.PL
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy