Yamaha YFZ50 - quad dla dzieci

Yamaha YFZ50, dedykowana dzieciom w wieku od 6 do 9 lat, wyróżnia się stylistką wzorowaną na wyścigowym YFZ450R, niedrogim w eksploatacji silnikiem o pojemności 50 ccm i kompaktowym podwoziem.

Yamaha YFZ50 to idealny wybór dla dzieci, które wkraczają do off-roadowego świata. Proste elementy sterujące i automatyczna skrzynia biegów sprawiają, że obsługa tego 4-kołowego pojazdu jest tak łatwa jak eksploatacja Yamahy PW50 — legendarnego minibike'a, na którym przez ostatnie trzy dekady stawiało pierwsze kroki wielu światowej klasy zawodników.

Z myślą o bezpieczeństwie, inżynierowie Yamahy dali rodzicom pełną kontrolę nad osiągami YFZ50, poprzez możliwość dokręcenia śruby blokującej przepustnicę. W ten sposób dorośli mogą dostosować prędkość pojazdu do umiejętności ich dzieci. Quad jest też wyposażony w elektroniczny limiter prędkości schowany za przednią czaszą, który ogranicza prędkość obrotową silnika do 4500 obr./min, zapewniając łagodniejszą charakterystykę pracy jednostki napędowej. Po przestawieniu ogranicznika na pozycję "Off" silnik będzie rozwijał maksymalną prędkość obrotową wynoszącą 7400 obr/min.

Reklama

Dodatkowo, rodzice mają do dyspozycji długą linkę połączoną z wyłącznikiem pojazdu. W nagłej sytuacji mogą ją pociągnąć, natychmiast unieruchamiając silnik. Sterowany kluczykiem wyłącznik zapłonu, który uniemożliwia rozruch silnika bez zgody rodzica, jest kolejnym poziomem bezpieczeństwa w YFZ50. Czerwony wyłącznik umożliwia nagłe wyłączenie silnika przez kierowcę lub rodzica.

Kolejnymi elementami wyposażenia, które zwiększają pewność prowadzenia Yamahy YFZ50 są dwie ręczne dźwignie hamulców sterujące hamulcami przednich i tylnych kół - tak samo jak w rowerze. W celu ułatwionej obsługi quad został pozbawiony pedału tylnych hamulców - takie rozwiązanie pozwala uniknąć przypadkowego uruchomienia tego hamulca i jego przedwczesnego zużycia przez dziecko, które nieświadomie opiera nogę na pedale. Łatwy hamulec postojowy, połączony z hamulcem tylnych kół, umożliwia bezpieczne parkowanie lub przewóz quada.

Silnik nowego YFZ50 został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewniać maksymalną przyjemność z jazdy i prostą obsługę eksploatacyjną. Chłodzona powietrzem, 4-suwowa jednostka o pojemności 49 cmc, z głowicą SOHC, charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i precyzją.

Automatyczna przekładnia CVT z paskiem klinowym płynnie przenosi moment obrotowy silnika. Brak sprzęgła i dźwigni zmiany biegów sprawia, że Yamaha YFZ50 stanowi świetną propozycję dla początkujących adeptów jazdy terenowej. Aby rozpocząć jazdę, wystarczy odgiąć kciukiem cyngiel przepustnicy. Możliwość skoncentrowania uwagi na jednej czynności sprawia, że początkujący kierowcy mogą poświęcić całą uwagę na analizę toru jazdy. Dla ułatwienia i ze względów bezpieczeństwa, YFZ50 nie posiada biegu wstecznego.

Silnik YZF50 uruchamia się lekko za pomocą elektrycznego rozrusznika, a w razie rozładowania akumulatora pojazd nadal można uruchomić nożnym rozrusznikiem umieszczonym pod siedzeniem. W razie potrzeby wystarczy wsunąć rozrusznik w boczną część silnika, a po uruchomieniu z powrotem schować go do schowka pod kanapą.

Yamaha YFZ50 została opracowana pod kątem maksymalnej prostoty eksploatacji. To bardzo dobra informacja dla rodziców, którzy nie posiadają doświadczenia w obsłudze pojazdów ATV. Automatyczna skrzynia biegów CVT przenosi moment obrotowy silnika za pomocą paska klinowego. Przekładnia nie ma sprzęgła, które trzeba regulować, a nadwozie jest wykonane z mocnego tworzywa sztucznego.

Aby ułatwić obsługę, obudowa filtra powietrza została umieszczona pod łatwo demontowanym siedzeniem. Dzięki temu nawet niedoświadczona osoba z łatwością go wymontuje i wyczyści.

Yamaha YFZ50 została zaprojektowana na wzór wyczynowego YFZ450R — najlepiej sprzedającego się na świecie wyścigowego quada o pojemności 450 ccm. Przednia czasza o agresywnej stylistyce, ostre kształty przednich błotników, opływowe błotniki tylne... YFZ50 to pełnowartościowy ATV, który oferuje wszystkie zalety większych modeli.

Podwójny przedni reflektor i tylne światło nawiązują do stylistyki dużych quadów. Bezpośrednie pokrewieństwo z flagowymi modelami podkreśla również malowanie Racing Blue.

Elementy nadwozia wykonane z mocnego tworzywa sztucznego skutecznie chronią kierowcę przed brudem, błotem i wodą. Są elastyczne, więc nie niszczą się przy uderzeniach i otarciach, nieuniknionych podczas jazdy w terenie. Model zapewnia doskonałą ergonomię dzieciom o różnym wzroście. Miękkie siedzenie gwarantuje wysoki komfort jazdy.

Inne funkcje to tylny uchwyt ułatwiający prowadzenie lub podniesienie sprzętu podczas załadunku oraz trwała osłona z tworzywa, która skutecznie chroni przednie zawieszenie przed uderzeniami.

Quad ma 1250 mm długości, 820 mm szerokości i 770 mm wysokości - dzięki czemu stanowi idealny pojazd dla dzieci w różnym wieku i różnego wzrostu, które chcą rozpocząć off-roadową przygodę. YFZ50 został zaprojektowany z myślą o dzieciach w wieku od 6 do 9 lat. Po przekroczeniu tego wieku Yamaha proponuje większy i mocniejszy model YFM90R.

 Odpowiednią wytrzymałość i zwrotność YFZ50 zapewnia podwójna, rurowa, kratownicowa rama ze stali. Niezależne przednie zawieszenie wyposażone w amortyzatory o skoku 32 mm dba o komfort jazdy młodych kierowców. Tylne koła zostały osadzone na mocnej osi, która współpracuje z amortyzatorem o skoku 42 mm. Zespół amortyzujący oferuje 5-stopniową regulację napięcia wstępnego, co pozwala dostosować charakterystykę pracy zawieszenia do wagi dziecka.

 Dwa hamulce bębnowe z przodu i pojedynczy hamulec na tylnej osi, z czego wszystkie wyposażone w podwójne szczeki, zapewniają skuteczne hamowanie. Do obsługi hamulców służą dwie dźwignie ręczne: prawa steruje hamulcami przednich kół, a lewa tymi na tylnej osi.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy