Vespa GT - połączenie historii i najnowszej techniki

25 marca we Włoszech odbyła się premiera najnowszej Vespy GT. Vespa Granturismo jest 138 modelem tej marki - licząc od 1946 roku do dnia dzisiejszego. Łącznie wyprodukowano już ponad 15 milionów egzemplarzy tych skuterów! Vespa Granturismo nawiązuje do sportowego i wyrafinowanego stylu. Nie zrezygnowano jednocześnie z charakterystycznej "włoskości" skutera i wyjątkowej elegancji. W ciągu swojej ponad pięćdziesięcioletniej historii Vespa ukazywała się w wielu obliczach, produkowanych było wiele różnych wersji. Przez te wszystkie lata włoski skuter Vespa stał się jednym z fenomenów, nie tylko w historii motoryzacji, ale i całego włoskiego przemysłu. Stał się legendą.


Jest to najbardziej rozpowszechniony jednośladowy pojazd silnikowy na świecie, symbol włoskiego stylu i kreatywności. Wszystkie Vespy mają bardzo charakterystyczną linię oraz metalowe nadwozie. Granturismo umiejętnie łączy klasyczny, mityczny już styl, ze sztuką nowoczesnej techniki.

Nowy model Vespy jest największym i najszybszym spośród wszystkich dotąd produkowanych skuterów. Będzie on dostępny w Europie w dwóch wersjach silnikowych: 125 ccm i 200 ccm. W Polsce w sprzedaży znajdzie się wersja mocniejsza. Obie są napędzane czterosuwowymi, jednocylindrowymi i czterozaworowymi silnikami, spełniającymi surowe normy emisji spalin Euro II. To pierwszy w historii model Vespy z silnikiem chłodzonym cieczą, dodatkowo wyposażony w dwa hydrauliczne hamulce tarczowe (tarcze o średnicy 220 mm) i koła 12-calowe (120/70-12 z przodu i 130/70-12 z tyłu).

Skuter posiada oczywiście automatyczną skrzynię biegów i elektryczny rozrusznik, pojemne schowki (mieszczące 2 kaski), bardzo dużą, wygodną dwuosobową kanapę oraz kompletną deskę rozdzielczą z cyfrowym zegarkiem. Kierowca ma do dyspozycji dwa podnóżki: centralny oraz boczny. Skuter wyposażony jest w 10-litrowy zbiornik paliwa, waży 138 kg (bez paliwa), a jego wymiary prezentują się następująco: długość - 1940 mm, szerokość - 755 mm oraz wysokość siodełka - 790 mm. Do skutera oferowane są różne dodatkowe akcesoria, takie jak kufer, duża szyba i kaski.

Silnik 200 ccm (dokładniej 198 ccm) ma moc maksymalną wynoszącą 20 KM i wysoki moment obrotowy osiągający 17,5 Nm przy 6500 obr/min. Maksymalna prędkość wynosi ok. 120 km/h. Mniejszy silnik o pojemności 125 ccm (124 ccm) osiąga moc 15 KM i moment obrotowy 11,5 Nm przy 8500 obr/min. Zużycie paliwa modelu z silnikiem 200 ccm wynosi 4 litry na 100 km (wg normy ECE40), a przy prędkości 60 km/h na jednym litrze paliwa możemy przejechać 37 km.

(AP)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: skuter | paliwa | techniki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy