Suzuki GSX 1400 - odzyskany prymat

Ledwie minęło półrocze, a już Suzuki Motor Corporation przygotowało model motocykla 2002 roku. Jest nim GSX 1400 - idealny do turystyki, choć nie pozbawiony sportowego ducha. Dzięki temu modelowi Suzuki znów dysponować będzie największym na świecie seryjnie produkowanym, rzędowym silnikiem i motocyklem, typu "naked bike". Do tej pory była nim Yamaha XJR 1300.

Jak wszystkie dotychczas produkowane motocykle z serii GSX, jest to pojazd raczej dla doświadczonych motocyklistów, takich którzy umieją opanować pojazd o mocy 104 KM (74kW). Skonstruowano go jednak w taki sposób, że jest przyjazny dla kierowcy - łagodnie "oddaje" dużą moc. Maksymalny moment obrotowy osiąga już przy 6500 obr/min. GSX 1400 do 100 km/h przyspiesza poniżej 3 sek., a jego maksymalna prędkość znacznie przekracza 200 km/h.

GSX 1400 napędza silnik czterocylindrowy, mający po cztery zawory na cylinder. Po raz pierwszy zastosowano w nim wtrysk i chłodzenie olejem oraz powietrzem. Układ wtryskowy jest ten sam, co w poprzednich modelach GSX-R wraz z podwójną przepustnicą w kolektorze ssącym.

Reklama

Pojazd wyposażono w 6-stopniową skrzynię biegów i hamulce tarczowe: podwójne z przodu, o średnicy 320 mm z sześcioma cylinderkami, z tyłu o średnicy 260 mm z dwoma cylinderkami. Motocykl ze stalową ramą waży 256 kg. Jego zbiornik paliwa ma 22 litry pojemności.

GSX 1400 już w lipcu miał swoją premierę w Europie Zachodniej. Pierwsi zobaczyli go Włosi. Prawdopodobnie jeszcze pod koniec 2001 roku będzie dostępny w Polsce.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Pojazd | Suzuki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy