Sportowa "sześćsetka" Hondy

Producenci motocykli bardzo często, niejednokrotnie nawet co roku, wprowadzają nowe modele do sprzedaży. Honda od pewnego czasu nie posiadała w swojej ofercie "sześćsetki", która zorientowana byłaby wyłącznie na sport. Produkowany był jedynie sportowo-turystyczny model CBR 600F (który i tak zdobył w zeszłym roku tytuł Mistrza Świata w klasie Supersport). Aby wyjść na przeciw oczekiwaniom rynku i wykorzystać marketingowo sportowe sukcesy, na rok 2003 został przedstawiony nowy model CBR600RR.


Ten całkowicie nowy model, od początku tworzony z myślą o wyścigach, daje Hondzie ogromne szanse na kontynuowanie osiągania najwyższych wyników w silnej konkurencji sportowych "sześćsetek".

W nowej hondzie bardzo dużo zostało zmienione, w stosunku do poprzedniego modelu CBR600F. Motocykl posiada silnik o pojemności 599 ccm i mocy 117 KM (przy 13 000 obr/min). Maksymalny moment obrotowy to 64 Nm przy 11 000 obr/min. CBR600RR posiada wtrysk paliwa - w silniku zastosowano dwa wtryskiwacze na każdy cylinder. Do poziomu ok. 5 800 obr/min paliwo podaje jeden wtryskiwacz, przy wyższych obrotach, aż do maksymalnych 15 000 obr/min, w razie potrzeby, do pracy włącza się drugi wtryskiwacz. To rozwiązanie pomaga uzyskiwać dużą moc przy wszystkich obrotach silnika. Szczególnie czuć to w niskim ich zakresie, podczas gdy niektóre motocykle zupełnie nie chcą jechać. Osiągi hondy są imponujące, a maksimum przyjemności osiągamy w szerokim zakresie od 10 000-15 000 obr/min.

Zawieszenie nowego motocykla jest wyjątkowo skuteczne, dzięki czemu pojazd prowadzi się bardzo dobrze. W tylnym zawieszeniu zastosowano wzorowane na motocyklu Valentino Rossiego rozwiązanie "UNIT PRO-LINK", w którym element resorująco-tłumiący jest mocowany bezpośrednio w wahaczu, a nie jak w tradycyjnych rozwiązaniach, do ramy. Dzięki takiemu rozwiązaniu honda świetnie spisuje się na krętych i nierównych drogach. Jest bardzo dobrze wyważona, posłusznie składa się w zakręty, łatwo ją kontrolować. Wygląd motocykla i pozycja kierowcy mają charakter wybitnie sportowy, choć nie zapomniano też o względach komfortu.

Przednie hamulce posiadają dwie tarcze o średnicy 310 mm i czterotłoczkowe zaciski. Z tyłu mamy tarczę o średnicy 220 mm. Skok przedniego zawieszenia wynosi 120 mm, a tylnego 110 mm. Motocykl z paliwem waży 188 kg, a pojemność zbiornika to 18 litrów. W Polsce Honda CBR600RR kosztuje 43 900 PLN netto.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | sportowa | sportowe | Honda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy