Nowy motocykl BMW

BMW Motorrad przechodzi do następnej rundy ofensywy modelowej. W pierwszej połowie 2006 roku seria F 800 będzie czwartą serią modelową, która zjedzie z linii montażowych w Berlinie i z całą pewnością wywoła poruszenie w klasie średniej.

Model F 800 S wyposażony jest w silnik rzędowy o pojemności 800 ccm i oferuje mnóstwo "charakteru", doskonałe zawieszenie i typowe dla BMW właściwości jezdne.

Motocykl waży bez płynów eksploatacyjnych sporo poniżej 190 kg (ok. 200 kg w stanie gotowym do jazdy) i jest to pierwszy model z tej nowej, odrębnej serii. Radość z jazdy zapewni precyzyjne zawieszenie, zaprojektowane pod kątem dużej stabilności kierunkowej i na zakrętach, oraz optymalne prowadzenie.

Jeżeli chodzi o napęd, to BMW Motorrad kontynuuje swą innowację przedstawioną w modelu F 650 CS i stawia na niskoobsługowy i cichobieżny napęd paskowy. Jest on lżejszy niż napęd Kardana i przedstawia optymalne połączenie masy, przestrzeni, wydajności i trwałości w tej klasie.

Również silnik ma zupełnie nową konstrukcję. Powstał on we współpracy z firmą Bombardier-Rotax GmbH. Produkowany jest przez austriackie zakłady Rotax i dostarczany na berlińską linię produkcyjną w stanie gotowym do montażu. Pierwszy 2-cylindrowy silnik rzędowy w historii BMW Motorrad wykonany jest w technice czterozaworowej. Wysoki stopień kompresji wynoszący 12:1 i komora spalania podobna do zastosowanej w nowym silniku K zapewniają wydajne spalanie przy niskim poziomie emisji oraz niskie zużycie paliwa. Wyrównanie mas dla napędu korbowego równoważy niepożądane wibracje, nie wpływając na dynamiczną charakterystykę silnika. Kompaktowa jednostka napędowa z wbudowaną skrzynią 6-biegową zaprojektowana została pod kątem zrównoważonego rozwoju mocy i beztroskiej radości z jazdy. Moc maksymalna wynosząca 60 kW (ponad 80 KM) i zaspokoi potrzeby kierowców o sportowych ambicjach.

Reklama

Nowe BMW F 800 S będzie po raz pierwszy zaprezentowane międzynarodowej prasie, a następnie publiczności na targach samochodowych EICMA w Mediolanie 15 listopada 2005 r.

Cena nie została jeszcze ustalona.

TUTAJ nasz serwis poświęcony motocyklom.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | motocykl | BMW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy