Kawasaki VN 1600 Classic - kawał motocykla

VN 1600 Classic to typowy chopper. Jest długi i niski, a jednocześnie bardzo wygodny i prezentujący się niezwykle atrakcyjnie. Wiele pracy włożono w jego wygląd. Zbiornik paliwa wydłużono i jednocześnie powiększono. Siedzenie oferuje wyższy komfort. Dużo elementów motocykla jest chromowanych.


Zastosowano nowy zestaw wskaźników i stacyjkę umieszczoną na zbiorniku paliwa. Umożliwia ona wyjęcie kluczyka w pozycji włączonej, chroniąc w ten sposób wypolerowany zbiornik przed porysowaniem przez breloczek od kluczy. Nowa podpórka boczna posiada wyłącznik bezpieczeństwa. Uniemożliwia on uruchomienie silnika na biegu przy rozłożonej podpórce. Wrzucenie biegu przy rozłożonej podpórce wyłącza silnik.

W ofercie dostępne są takie akcesoria jak np. szyba, sakwy, oparcie, stelaż pod dodatkowe lampy i rury chroniące silnik. Pod bakiem mieści się potężny dwucylindrowy silnik V-Tween, chłodzony cieczą, o pojemności 1552 ccm i mocy 67 KM. Gwarantuje on ogromny zapas momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy to 127 Nm. Silnik ten to rozwiercona i zmodyfikowana jednostka z modelu VN 1500 (mającego pojemność 1470 ccm). Posiada on oczywiście wtrysk paliwa i katalizator. Zadbano również o wygląd samego silnika - nadano mu srebrny kolor, nowe pokrywy filtrów powietrza, nierdzewne śruby i zapinki.

Reklama

Skrzynia biegów posiada pięć przełożeń. Tylne koło napędzane jest za pomocą wału. Napęd taki jest czysty, cichy i nie wymaga wielu czynności obsługowych. Ilość czasu spędzanego w serwisie ogranicza też automatyczna kompensacja luzów zaworowych, samoistne napinacze łańcuchów rozrządu i elektroniczny zapłon.

Nowa rama motocykla ma większy rozstaw osi i niżej usytuowane siedzenie, niż inne modele. Centralna belka nośna ramy opiera się na dłuższym wahaczu i na większych rurach nośnych przedniego widelca (średnica 43 mm). Dwa olejowe amortyzatory tylne gwarantują wysoki komfort, przy dobrej stabilności motocykla.

VN 1600 posiada podwójne przednie tarcze hamulcowe, o średnicy 300 mm i jedną wyjątkowo dużą tylną tarczę (również 300 mm). Tak spore średnicy zapewniają dobre hamowanie i atrakcyjny wygląd. Motocykl posiada aluminiowe, odlewane koła (model VN 1500 miał szprychowe). Wyglądają one ciekawie i dają możliwość stosowania opon bezdętkowych. Opona tylna ma rozmiar 170/70-16, a przednia 130/90-16. Kawasaki VN 1600 waży 307 kg.

Cena motocykla wynosi 46 900 PLN netto. W Polsce dostępny jest w dwóch kolorach: metalicznym ciemnoczerwonym i metalicznym ciemnobrązowym. Dostępna jest również wersja w kolorze metalicznym srebrnym, kierowana na rynki USA i Kanady.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: paliwa | silnik | zbiornik paliwa | Kawasaki | Classic | kawał
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy