Dwusuwowe modele Yamahy YZ 2015

Yamaha prze do przodu jak burza w świecie zawodów off-roadowych za sprawą linii odnowionych modeli 2-suwowych YZ, które uzupełniają mocną gamę motocross tej firmy.

Powrót 2-suwa...

Zaledwie po 12 miesiącach od wprowadzenie na rynek 4-suwowych modeli YZ450F i YZ250F, ma miejsce inauguracja nowych, 2-suwowych motocykli YZ, podkreślając wagę segmentu motocykli off-roadowych.

2-suwowe modele YZ 2015: Nowy wygląd i nowa technologia

W 2015 roku 2-suwowe modele Yamaha YZ85, YZ125 i YZ250 zostaną poddane wielu znaczącym zmianom, których celem jest poprawienie osiągów na torze. Oprócz serii technicznych ulepszeń, każdy z modeli zyska nowe, dynamiczne nadwozie i nową, wyrazistą grafikę, która oddaje nowoczesny styl najnowszych modeli YZ-F.

Reklama

Yamaha i "2-suwy": nieustający związek

Yamaha i technologia 2-suwowa tworzą wspólnie długą historię. Pierwszym, wyprodukowanym motocyklem marki Yamaha był właśnie model 2-suwowy, a w 1973 roku pierwsze z 26 Mistrzostw Świata FIM MX Yamaha wygrała na 2-suwowym YZ250.

Świat off-roadu zmienił się znacząco po tym, jak Yamaha opracowała pierwszą generację 4-suwowych motocykli YZ-F pod koniec lat 90-tych, lecz 2-suwowe modele YZ wciąż pozostają integralną częścią wszechstronnej gamy motocykli terenowych Yamahy. Obecna linia modeli YZ cieszy się uznaniem wśród kierowców, którzy doceniają takie cechy, jak lekkie prowadzenie i wybuchową charakterystykę mocy, a także łatwość eksploatacji, tak charakterystyczną dla motocykli 2-suwowych. Podkreślają to również wygrane zawody we wszystkich kategoriach 2-suwowych na europejskim poziomie w 2014 roku oraz zwycięstwa Yamahy w klasie EMX85, EMX125 i nowo utworzonej EMX300.

Yamaha wierzy, że 2-suwowe modele YZ stanowią integralną i znaczącą część całej gamy off-road. Wielu kierowców off-roadowych docenia unikalny charakter i wyjątkowe właściwości "2-suwów" i właśnie z myślą o tych klientach gama YZ została odnowiona w roczniku modelowym 2015.

 

Yamaha YZ85 - gotowa na nową generację

Na przestrzeni lat niezliczone rzesze kierowców rozpoczynały swoją przygodę na YZ85, a wielu z nich udało się odnieść sukces na krajowym i międzynarodowym poziomie. Podobnie jak 2-suwowe modele YZ125 i YZ250, YZ85 oferuje połączenie wysokich osiągów żywiołowego silnika z lekkim i zwinnym prowadzeniem, czyniąc ten modele ulubionym wyborem młodszych kierowców, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w karierze wyścigowej. Obecnie kierowcy, jeżdżący na motocyklach Yamahy, zajmują dwa pierwsze miejsca w rywalizacji EMX85 regionu Południowo-Zachodniego Europy.

2015 YZ85

YZ85 w 2015 roku przejdzie całkowitą przemianę nadwozia i będzie wyposażony w przedni błotnik, chwytacze powietrza, boczne osłony i osłonę siedziska, nadającą profesjonalny, pochylony wygląd. Nowa grafika 'Speed Block' i wyraziste, logo YZ podkreślają nowoczesne linie najnowszego modelu i dostosowują wygląd YZ85 2015 do pozostałych modeli rodziny YZ i YZ-F.

Oprócz odświeżonego wizerunku rodziny YZ, YZ85 2015 przeszedł także wiele technicznych zmian obejmujących jego kompaktową i lekką, chłodzoną cieczą jednostkę napędową. Sprawdzony, 2-suwowy silnik o pojemności 85cm3 słynie ze swoich potężnych, lecz nie onieśmielających właściwości mocy, a w 2015 roku mechanicy Yamahy dokonali szeregu bardzo szczegółowych zmian w obrębie ustawień kanałów dolotowych i wydechowych.

Zmodyfikowany cylinder oferuje zwiększone osiągi wraz z lepszą użytecznością, wzmacniając już i tak doskonałe właściwości, które pomogły w uczynieniu YZ85 tak udanym i popularnym motocyklem wyścigowym wśród początkujących kierowców. Model 2015 jest również wyposażony w łatwy w użyciu mechanizm regulacji sprzęgła, pozwalający kierowcom na ustawianie luzu dźwigni sprzęgła zgodnie z własnymi preferencjami.

 Główne właściwości techniczne YZ85

·         Nowa konstrukcja nachylenia i nowoczesne nadwozie

·         Nowa grafika harmonizująca z logo YZ i 'Speed Block'

·         Udoskonalone ustawienia układów dolotowego i wydechowego dla zwiększonej użyteczności i osiągów.

·         Regulator sprzęgła zamontowany na kierownicy

Ogólne właściwości:

·         2-suwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 85cm3

·         6-biegowa przekładnia

·         28mm gaźnik z poprawioną reakcją przepustnicy

·         Widelec typu "upside down" o 275mm skoku koła

·         Lekka, rurowa rama typu "pół-podwójnej" kołyski o doskonałej równowadze sztywności

·         Zdejmowana rama pomocnicza

·         Długi wahacz

Yamaha YZ125 - Dla przyszłych profesjonalistów

Dzięki swej niskiej masie i 2-suwowemu silnikowi o pojemności 125cm3, Yamaha YZ125 jest idealnym motocyklem wyścigowym dla nastoletnich kierowców, którzy na poważnie myślą o przyszłej karierze w motocrossie. Obok 2-suwowych YZ85 i YZ250 i 4-suwowych YZ-F, YZ125 tworzy integralną część motocrossowej gamy Yamahy, a model 125 jest przeznaczony głównie dla kierowców pomiędzy 15. a 19. r. ż.

Mimo, że to seria 4-suwowych motocykli była w świetle reflektorów przez ostatnie lata, to YZ125 wciąż przyciąga uwagę ogromnej liczby kierowców, którzy uznają 2-suwowe jednostki za najlepszy sposób doskonalenia ich wyścigowych umiejętności przed kontaktem z takimi maszynami jak YZ250F lub YZ450F.

Po wygranych wyścigach i 2-giej pozycji w Europejskich Mistrzostwach EMX 125 w 2013 roku, obecny YZ125 po raz kolejny demonstruje swoje zwycięskie umiejętności w serii 2014. Po pierwszych 4 (z 7) rundach w tych pełnych zaciętej rywalizacji mistrzostwach, Yamaha ma 2 motocykle w czterech najwyższych klasach, pokazując, że YZ125 może ścigać się i wygrywać.

2015 YZ125

W 2015 roku 2-suwowy YZ125 zostanie odświeżony za sprawą wielu stylistycznych zmian, opracowanych z zamiarem dostarczenia nowoczesnego i lekkiego wyglądu, które uzupełnią istotne, techniczne modyfikacje zapewniające lepsze właściwości podczas prowadzenia.

Nowa konstrukcja nadwozia i nowy projekt grafiki sprawiają, że motocykl ma ostry, a jednocześnie lekki wygląd, który współgra z wizerunkiem 4-suwowych modeli YZ-F najnowszej generacji. Nowy przedni i tylny błotnik, tablica numerowa, chwytacze powietrza, osłony boczne/airboxa, osłona widelca i pokrywa siedziska nadają wizerunek "fabrycznego motocykla" - a nowa, wyrazista grafika 'Speed Block' i duże logo YZ na zbiorniku paliwa podkreślają dynamiczny i agresywny wizerunek promowany przez ostatnie modele YZ.

W modelu 2015 przednie i tylne zawieszenie zostało znacząco poprawione i są takie jak te, wykorzystane w najnowszych modelach 4-suwowych YZ-F. 48mm przedni widelec typu "upside down" oraz tylne zawieszenie typu link Monocross posiadają ustawienia, charakterystyczne dla YZ125, w celu zapewnienia optymalnej przyczepności i dobrych właściwości terenowych. Zarówno system przedniego jak i tylnego zawieszenia jest w pełni regulowany i może być dostosowany do zróżnicowanych warunków toru i wagi kierowcy oraz stylów jazdy.

W celu łatwej i szybkiej regulacji model 2015 został wyposażony w najnowszy, typowy dla 4-suwowych YZ-F mechanizm regulacji sprzęgła, montowany na kierownicy, a YZ125 posiada także szersze podnóżki typu YZ-F, które poprawiają komfort i odczucia podczas jazdy, zwłaszcza na wyskokach i wybojach. Uzupełnieniem "pakietu 2015" są najnowsze, bieżnikowe opony Dunlop oraz tylna zębatka w stylu YZ-F, osłona tylnej tarczy i osłona tylnego zacisku.

Zestaw Wyścigowy YRRD

Yamaha oferuje specjalny zestaw części do YZ125, który został opracowany we współpracy z szanowaną, włoską firmą YRRD (Yamaha Rinaldi R&D). Prowadzona przez byłego Mistrza Świata Michele Rinaldiego, który jest kierownikiem motocrossowego zespołu wyścigowego Yamaha Factory Racing, firma YRRD opracowała profesjonalny, wysokiej jakości zestaw wyścigowy dla 2015 YZ125, który zawiera szereg części, mających na celu podniesienie osiągów.

Zestaw zawiera:

·         Odlewaną piaskowo głowicę cylindra

·         Specjalny zestaw tłoka

·         Bardzo wydajny CDI

·         Zestaw wysokiej inercji wirnika

·         Specjalną rurę wydechową

·         Zawór dolotowy z włókna węglowego

·         Tytanowy tłumik

·         Części do regulacji gaźnika

·         Opcjonalnie zmodyfikowany cylinder i YPVS

Pełna informacja na www.yamaha-racingparts.com

Główne Właściwości Techniczne YZ125

·         48mm widelec typu YZ-F z oddzielnym systemem powietrza/oleju

·         Tylne zawieszenie typu YZ-F, typu link Monocross

·         Tylna zębatka, osłona tylnej tarczy i tylny zacisk typu YZ-F

·         Ustawienia zawieszenia typowe dla 2-suwowych YZ

·         Nowa konstrukcja nadwozia

·         Nowa grafika harmonizująca z logo YZ i 'Speed Block'

·         Regulator sprzęgła typu YZ-F, zamontowany na kierownicy

·         Szerokie podnóżki typu YZ-F

·         Najnowsze, bieżnikowe opony od Dunlop

Ogólne właściwości:

·         2-suwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 125cm3

·         YPVS (Yamaha Power Valve System)

·         6-biegowa skrzynia biegów o krótkich przełożeniach

·         38mm gaźnik z poprawioną reakcją przepustnicy

·         Aluminiowa rama typu "pół-podwójnej" kołyski

·         Dostępne są specjalne części zestawu YRRD

Yamaha YZ250 - wciąż atrakcyjna

Zawierający lekkie, aluminiowe podwozie oraz żywo reagujący, 2-suwowy silnik motocykl Yamaha YZ250 zyskał swoją doskonałą reputację dzięki nieprzeciętnym osiągom, które gwarantują ekscytującą, pełną satysfakcji jazdę. YZ250 całkiem niedawno zademonstrował swoje zwycięskie umiejętności podczas nowo powstałych Mistrzostw EMX300 dla 2-suwów, udowadniając, że ta sprawdzona konstrukcja posiada wszystko, co jest potrzebne do wygrywania na wysokim poziomie.

Ten legendarny model jest bardzo popularny wśród kierowców MX, osób, które jeżdżą po prostu dla zabawy oraz sportowców FMX, którzy doceniają jego wszechstronne osiągi oraz wysoką niezawodność. Oprócz tych właściwości, mechaniczna prostota 2-suwowego, chłodzonego cieczą silnika o pojemności 250cm3 zapewnia łatwą, rutynową konserwację oraz stosunkowo prosty i niedrogi tuning, z wykorzystaniem szeroko dostępnych na rynku części zamiennych.

Niedawno YZ250 stanął w świetle reflektorów, ponieważ kilka wiodących czasopism poświęconych motocyklom terenowym odkryło na nowo jego niezmienną atrakcyjność. Wielu kierowców docenia niską masę i niemal eksplodującą moc YZ250, które wraz z łatwą w konserwacji technologią silnika, sprawiają, że jest on popularny w szerokim gronie zawodników wyścigowych. Dodatkowo YZ250 jest także doceniany przez wielu kierowców, którzy wychowali się na 2-suwach i je zwyczajnie uwielbiają.

2015 YZ250

2-suwowy model 2015 YZ250 przeszedł tę samą wizualną transformację i techniczne usprawnienia co YZ125, łącznie z zamontowaniem najnowszych układów przedniego i tylnego zawieszenia pochodzących od 4-suwowego YZ-F, jak również nowoczesnego, nowego nadwozia i wyrazistej nowej grafiki. Nowy YZ250 jest również wyposażony w regulator sprzęgła zamontowany na kierownicy oraz szersze podnóżki i najnowsze opony bieżnikowe od Dunlop.

Główne właściwości techniczne YZ250

·         48mm widelec typu YZ-F z oddzielnym systemem powietrza/oleju

·         Tylne zawieszenie typu YZ-F, link Monocross

·         Ustawienia zawieszenia typowe dla 2-suwowych YZ

·         Tylna zębatka, osłona tylnej tarczy i tylny zacisk typu YZ-F

·         Nowa konstrukcja nadwozia

·         Nowa grafika harmonizująca z logo YZ i 'Speed Block'

·         Regulator sprzęgła typu YZ-F, zamontowany na kierownicy

·         Szerokie podnóżki typu YZ-F

·         Najnowsze, bieżnikowe opony od Dunlop

Ogólne właściwości:

·         2-suwowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 250cm3

·         YPVS (Yamaha Power Valve System)

·         5-biegowa skrzynia biegów o krótkich przełożeniach

·         38mm gaźnik Keihin z poprawioną reakcją przepustnicy

·         Aluminiowa rama typu "pół-podwójnej" kołyski

 

Dostępność

YZ125 i YZ250 począwszy od września

Yamaha YZ450F i YZ250F

Podczas swego debiutanckiego sezonu YZ450F i YZ250F zaznaczyły swój ślad i pokazały potencjał po obu stronach Atlantyku. W rękach obiecującej gwiazdy Jeremiego Van Horebeeka, YZ450F 8 razy z rzędu zakończył wyścig na podium w klasie MXGP, zapewniając Yamasze 3-cie miejsce w ogólnym rankingu Mistrzostw Świata.

W USA YZ250F wykonał umponujący start w AMA Nationals, podczas gdy w Europie motocykl był na podium w Mistrzostwach Świata MX2, a obecnie prowadzi w Motocrossowych Mistrzostwach Świata kobiet, zyskując dwa zwycięstwa w wyścigach o GP.

4-suwowe modele na 2015 przejdą szereg znaczących zmian w celu poprawienia osiągów i właściwości jezdnych, podczas gdy liczne stylistyczne poprawki nadadzą im jeszcze ostrzejszy wygląd.

Zmianom poddano wtrysk paliwa i ustawienia zapłonu w celu poprawienia charakterystyki mocy. Przeprowadzone modyfikacje wprowadzono po to, by dostawa mocy stała się płynniejsza w YZ450F, i by uzyskać wyższą moc w średnim zakresie w modelu YZ250F.

Pokrywa filtra powietrza została wyposażona w łatwo demontowane zapięcia, które zastąpiły śruby z obecnych motocykli, co ułatwi konserwację, dodatkowo obydwa modele poddano mniejszym zmianom w obrębie silnika.

Modele z 2015 będą wyposażone w nowe, czarne obręcze kół, które - wraz z najnowszą grafiką - dodadzą profesjonalnego wizerunku "motocykla fabrycznego".

YRRD (Yamaha Rinaldi R&D) po raz kolejny zaoferuje profesjonalny zestaw wyścigowy dla 2015 YZ250F, zawierający szeroką gamę części zwiększających osiągi.

Zestaw YZ250F zawiera:

·         Lekki kuty tłok wysokiej kompresji

·         ECU ze specjalnym mapowaniem YRRD

·         Zmodyfikowaną głowicę cylindra z optymalnym przepływem gazów

·         Wałek rozrządu dla kanałów dolotowych z wyższym i ulepszonym profilem

·         Uszczelkę cylindra

·         Korek chłodnicy wysokiego ciśnienia do max 2.0 bar

·         Obrobioną maszynowo pokrywę skrzyni korbowej, zwieszającą sztywność i nadającą wygląd zespołu fabrycznego

·         Opcjonalnie lekki korbowód

Techniczne Modernizacje YZ450F

  • Poprawione ustawienia FI i zapłonu dla płynniejszej dostawy mocy
  • Poprawione elementy korpusu przepustnicy dla lżejszej pracy przepustnicy
  • Nowe, szybko odpinane zapięcia na pokrywie filtra powietrza
  • Nowe, czarne obręcze kół
  • Nowa grafika w stylu zespołu fabrycznego
  • Nowe dolne uchwyty silnika

 Techniczne Modernizacje YZ250F

  • Ulepszone ustawienia FI i zapłonu dla większej mocy w średnim zakresie
  • Poprawione elementy korpusu przepustnicy dla lżejszej pracy przepustnicy
  • Nowe, szybko odpinane zapięcia na pokrywie filtra powietrza
  • Nowe, czarne obręcze kół
  • Nowa grafika w stylu zespołu fabrycznego
  • Zmodyfikowana konstrukcja tłoka
  • Ulepszony kąt dekompresji na wydechowym wałku rozrządu dla łatwiejszego uruchamiania silnika
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy