BMW K 1200 S

Firma BMW Motorrad jeszcze w tym roku wprowadzi na rynek całkowicie nowy, fascynujący wyczynowy motocykl sportowy K 1200 S. Model K 1200 S został skonstruowany od podstaw jako motocykl sportowy, będący odrębnym modelem serii K - radykalnie nowy i zawierający niespotykaną liczbę innowacji.

Ten sportowy model oferuje wysoką precyzję jazdy, niebywałą poręczność i potężną moc. Stosunek mocy do masy w modelu K 1200 S w niczym nie ustępuje konkurencji, a przy tym jest o prawie 50% lepszy niż w modelu K 1200 RS, dzięki czemu spełnia wszelkie oczekiwania klientów w kwestii osiągów.

Reklama

Bardzo silnie nachylony do przodu (55 stopni) rząd cylindrów zapewnia niskie położenie środka ciężkości. Tą drogą oraz dzięki geometrycznej konstrukcji podstawowej udało się osiągnąć idealny rozkład masy na koła wynoszący 50:50 procent. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom konstrukcyjnym silnik jest niezwykle wąski. Szerokość w okolicy wału korbowego zbliżona jest do silników o pojemności 600 cm3. Pozwala to nie tylko na bardzo głęboki montaż silnika przy zachowaniu maksymalnej zdolności do pochylania na zakrętach, ale też zapewnia wąską i sportową sylwetkę.

Maksymalna prędkość obrotowa silnika przekracza 10.000, a jego moc wynosi ponad 160 KM (ponad 117 kW). Regulowany katalizator trójdrożny i cyfrowy układ sterowania silnikiem - od dawna stosowane standardowo we wszystkich motocyklach BMW - sprawiają, że motocykl jest bardzo przyjazny dla środowiska. Elektroniczny układ sterowania silnikiem w modelu K 1200 S to system najnowszej generacji, wprowadzony na początku tego roku w modelu R 1200 GS. Układ ten, zawierający regulację spalania stukowego i przystosowany do silników czterocylindrowych, to najnowocześniejszy z dostępnych obecnie układów sterowania dla silników motocyklowych.

Również układ jezdny nowego K 1200 S jest niezwykle innowacyjny. Rewolucyjne zawieszenie przedniego koła za pomocą dwóch równoległych wahaczy - bez widelca teleskopowego - gwarantuje nadzwyczaj czułą reakcję, a przy tym doskonałą precyzję prowadzenia, sztywność ogólną i niską masę. Kolejną światową nowość w seryjnej konstrukcji motocykli stanowi elektronicznie regulowany układ jezdny.

Nowy K 1200 S wyposażony jest oczywiście w unikalny półzintegrowany układ BMW Motorrad Integral ABS. W połączeniu z układem hamulcowym EVO gwarantuje on maksymalne opóźnienie, a tym samym bezpieczne hamowanie we wszystkich warunkach jazdy przy najkrótszych drogach hamowania.

Nowy BMW K 1200 S zostanie zaprezentowany międzynarodowej publiczności na targach INTERMOT w Monachium we wrześniu bieżącego roku, a wkrótce potem zostanie wprowadzony na rynek. Obecnie cena nie jest jeszcze ustalona. Wszystkie znane modele serii K - K 1200 RS, K 1200 GT i K 1200 LT - pozostaną w programie motocykli również po roku 2004.

Lekki i niezwykle sprawny układ jezdny K 1200 S zapewnia doskonałą kontrolę nad motocyklem i bezpieczne prowadzenie w każdej sytuacji.

Motocykl wyposażony jest w zamontowany poprzecznie, czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 1157 cm3 zblokowany ze skrzynią biegów. Dzięki swej dopracowanej koncepcji ogólnej w połączeniu z lekką konstrukcją wału Kardana, K 1200 S zajmuje czołową pozycję pośród motocykli sportowych.

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | jazdy | sportowy | motocykl | układ | BMW

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy