Aż jedenaście nowych modeli!

Jak się okazuje, sezon 2008 sprowadzi prawdziwy wysyp nowości od producenta spod znaku skrzyżowanych kamertonów.

Część z nich to znane już od lat modele, poddane mniejszym czy większym modyfikacjom, część to zupełne nowości. Jedno jest pewne - oferta Yamahy jest teraz zdecydowanie bogatsza, dzięki czemu idący do salonu klient ma pewność, że będzie mógł znaleźć coś dla siebie.

Reklama

YZF-R6 - Najwyższy poziom doznań

Nowa R6-tka to zdecydowanie ewolucja, a nie rewolucja względem poprzedniego, a właściwie ciągle jeszcze aktualnego modelu `07. Co serwują nam tym razem? Kilka delikatnych zmian oraz dania główne w postaci technologii: YCC-T (Elektronicznie Sterowana Przepustnica) oraz YCC-I (Elektronicznie Sterowana Długość Kolektorów Dolotowych).

Zapewne starano się przez to poprawić charakterystykę silnika na niskich zakresach prędkości obrotowych - czy się tu udało, powiemy Wam zaraz po pierwszych testach. Ze zmian w suchych danych technicznych warto wymienić wzrost mocy o 2 KM. Niby niewiele, ale trzeba pamiętać, że przecież poprawiona została i tak znakomita wartość, dzięki czemu będzie wynosić ona teraz odpowiednio od 129 do 135 KM w zależności od stopnia wykorzystania dynamicznego doładowania. Nie zmieniły się obroty, przy których silnik pokazuje wszystko, co potrafi - nadal jest to dokładnie 14.500 obr./min.

Nieznacznie podniósł się też moment obrotowy, będzie on teraz wynosił 69.1 Nm przy 11.000 obr./min. (z dynamicznym doładowaniem). Poza tym wzrósł poziom kompresji do poziomu 13.1 : 1.

Teraz może nieco o wartościach, które zmalały: o 200 ml zmniejszono pojemność zbiornika paliwa, o 5 mm skrócono skok przedniego zawieszenia, tylna tarcza hamulcowa została zmniejszona o 10 mm, a masa... niestety, jedną z ważniejszych wartości która nie zmalała, a właściwie wzrosła jest właśnie masa. R6`tka przytyła aż o 4 kilogramy!

XT660Z Tenere - realizuj marzenia

Następca legendarnej "Tenery", której produkcje zatrzymano w 2001 roku. Myli się ten, kto widzi tu zbudowany od podstaw nowy motocykl. Pod względem technicznym XT660Z jest niemalże identyczny jak znana już od kilku lat, najnowsza generacja modelu XT660R. Yamaha nie podała dokładnych danych technicznych nowej Tenere, ale wiedząc iż dzieli ona silnik z resztą rodziny XT należy się spodziewać mocy na poziomie 50 KM i momentu 60 Nm.

Zastanawiająca może być przydatność do dalekich terenowych wypraw. Według nas motocykl ten najlepiej sprawdzi się przy szosowo-szutrowej turystyce. Zresztą nawet sama Yamaha reklamuje ten model jako "road bike", choć zdjęcia mogłyby temu przeczyć. 22 litrowy zbiornik paliwa, wysoko usytuowane siodło oraz owiewka na pewno pomogą w nawijaniu tysięcy kilometrów na koła.

Dowiedz się więcej na temat: nowości | paliwa | Yamaha | silnik | Alex Minsky | modele

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje