Oto najlepsze silniki świata! Zgadzasz się z tą opinią?

W świecie motoryzacji przyznano dziś jedne z najbardziej prestiżowych nagród. Na trwających właśnie w Stuttgarcie targach Engine Expo ogłoszono zwycięzców konkursu International Engine of the Year.

Nagroda ta przyznawana jest od 1999 roku przez jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata. Tegorocznych laureatów wybrano na podstawie głosów 76 dziennikarzy z 35 krajów. Którzy producenci mają najwięcej powodów do radości?

Rok 2012 bezsprzecznie należeć będzie do inżynierów Forda. Prestiżowy tytuł International Engine of the Year przyznany został trzycylindrowemu, benzynowemu silnikowi ecoboost o pojemności 1,0 l, który trafił niedawno pod maskę nowego forda focusa. Jednostka zwyciężyła również w kategoriach "najlepszy nowy silnik" oraz "najlepszy silnik o pojemności poniżej 1,0 l".

Reklama

To pierwsze zwycięstwo Forda w organizowanym od 13 lat konkursie. Warto podkreślić, że w jego historii jeszcze żadna jednostka napędowa nie zdobyła tylu punktów, co 1,0-litrowy ecoboost (silnik otrzymał aż 403 głosy, następny w klasyfikacji motor 1,4 TSI dostał tylko 288 punktów).

W kategorii "zielony silnik" zwyciężyła konstrukcja Opla - 1,4-litrowy benzynowy motor stosowany w oplu ampera i chevrolecie volt. Za jednostkę o najwyższych osiągach uznano 4,5-litrowe V8 Ferrari stosowane w modelu 458. Ten sam silnik zwyciężył również w kategorii jednostek o pojemności skokowej powyżej czterech litrów.

W kategorii silników o pojemnościach od 1,0 do 1,4 l zwyciężył opracowany przez Volkswagena, podwójnie doładowany 1,4 TSI stosowany na szeroką skalę m.in. w: golfie, scirocco, audi A3 czy seacie alhambra.

Wśród silnikach o pojemnościach między 1,4 a 1,8 l za najlepszą konstrukcję uznano opracowany wspólnie przez BMW i PSA, benzynowy, turbodoładowany motor 1,6 l, który spotkać można m.in. w mini i niemal wszystkich modelach Citroena i Peugeota.

Przedział pojemnościowy między 1,8 a 2,0 l opanowało BMW. Najlepszym silnikiem uznano podwójnie doładowany, czterocylindrowy, benzynowy motor 2,0 l stosowany m.in. w modelach: 125i, 320i czy 520i.

Za najlepszy motor w przedziale pojemnościowym między 2,0 a 2,5 l uznano 2,5-litrową, pięciocylindrową, turbodoładowaną jednostkę z audi TT RS.

Konstrukcja BMW triumfowała w przedziale pojemnościowym między 2,5 a 3,0 l. Najlepszym silnikiem w tej kategorii uznano podwójnie doładowany, sześciocylindrowy motor stosowany m.in. w: 335is i Z4 35is.

Z Bawarii pochodzi również najlepszy - zdaniem dziennikarzy motoryzacyjnych - silnik z przedziału pojemności między 3,0 a 4,0 l. Wyróżnienie w tej kategorii przypadło czterolitrowemu V8 z bmw M3.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: International Engine of the Year
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy