Fiat dogadał się z Mazdą. Będą wspólnie robić...

Takiego obrotu sytuacji nikt się chyba nie spodziewał. Alfa Romeo i Mazda podpisały właśnie wstępne porozumienie dotyczące współpracy obu producentów przy opracowywaniu nowych modeli.

Włosi i Japończycy wspólnie stworzyć chcą płytę podłogową, która miałaby być wykorzystana do budowy kolejnej generacji mazdy mx-5 - najlepiej sprzedającego się roadstera w historii - oraz zupełnie nowej - tylnonapędowej (!) - alfy romeo z otwartym nadwoziem.

Wiadomo, że współpraca obu producentów nie będzie tak zaawansowana, jak Subaru i Toyoty w przypadku modeli BRZ i GT 86. Ze wstępnych informacji wynika, że wspólnie opracowana zostanie jedynie płyta podłogowa, pojazdy Alfy Romeo i Mazdy różnić się będą m.in. stylistyką i zastosowanymi jednostkami napędowymi. Oba auta mają być jednak wytwarzane w tej samej, japońskiej, fabryce Mazdy w Hiroszimie. Ich produkcja ruszyć ma już za trzy lata - w 2015 roku.

Wiążąca umowa pomiędzy koncernem Fiat a Mazdą ma zostać podpisana w drugiej połowie tego roku. Przedstawiciele obu firm będą również debatować nad możliwością zacieśnienia współpracy na rynku europejskim.

Mazda i Alfa Romeo mają długą tradycję produkowania dwumiejscowych modeli sportowych. Obie marki wyprodukują wspólnie dwa zupełnie różne, tylnonapędowe roadstery - będą się różniły stylizacją, silnikami, zawieszeniem, właściwościami jezdnymi. Mazda wyprodukuje te modele w swoich fabrykach w Hiroshimie. Dzięki porozumieniu uzyskane zostaną efety skali i optymalizacja produkcji - powiedziała Magdalena Węglewska, dyrektor PR w Mazda Motor Poland.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama